مهاجران

وبلاگ شخصی سعید کریمی
يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۲۵ ب.ظ

کار در آمریکا

کار در آمریکا

کار در آمریکا

یافتن کار در آمریکا رویایی است که بسیاری از مردم دنیا، به دلیل رشد اقتصادی و توجه به رقابت و توسعه در این کشور به دنبال آن هستند. کار یافتن در هر کشوری قوانین و شرایط خاص خودش را دارد؛ پس آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.

خوشبختانه، چشم‌انداز کار در آمریکا برای مهاجران خوب به نظر می‌رسد. جدیدترین مطالعات منتشر شده توسط دفتر آمار نیروی کار نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در آمریکا کم‌ترین میزان را از سال ۲۰۰۷ داشته ‌است.


شرایط اولیه و امکان اخذ مجوز کار در آمریکا چیست؟

کار در آمریکا

برای امکان کار در آمریکا باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

هر یک از مدارکی که در بالا ذکر شد نیازمندی‌ های کاربردی متفاوتی دارد. شما برای درخواست یکی از اسناد فوق، هم باید الزامات متفاوتی را رعایت کنید. اگر درخواست تان تایید شود، شرایطی که باید رعایت کرده و اینکه چه مدت می‌توانید در ایالات‌ متحده کار کنید به این بستگی دارد که یک گرین کارت، مجوز کار، و یا ویزا دریافت کرده باشید. از همین روی، مهم است که به تمام شرایط اجازه کار در آمریکا پایبند باشید تا بتوانید به شغل و هدف موردنظرتان دست یابید. اگر هر یک از این شرایط را نقض کنید، می‌توانید از ورود به آمریکا صرف ‌نظر کرده یا آن را رد کنید.

تمام کارفرمایان ایالات‌ متحده ملزم هستند که تاییدیه فعالیت کارمندان خود را به طور قانونی ارائه کنند. اگر یک فرد شهروند یا ساکن دائمی ایالات‌ متحده نباشد، پس به مجوز کار و نیز ویزای کار مناسب نیاز خواهد داشت. این مجوز رسما به عنوان سند مجوز اشتغال (EAD) شناخته می‌شود که یک شخص با عدم دریافت حق شهروندی را قادر می‌سازد تا در آمریکا کار کند. از این رو، کارکنان لازم است که ثابت کنند در ایالات‌متحده کار می‌کنند و کارفرمایان باید هویت و صلاحیت همه کسانی که جدیداً برای کار در آمریکا شروع به فعالیت می کنند، را تایید کنند.


چه کسانی مجاز به کار در آمریکا می باشند؟

کار در آمریکا

کل کارگران مجاز به کار در آمریکا در یک بررسی، عبارتند از:

  1. شهروندان ایالات ‌متحده
  2. اتباع کشور های ایالات‌ متحده آمریکا
  3. شخصی که دارای دائم قانونی است
  4. اتباع خارجی و غیر مقیم که مجاز به کار در آمریکا هستند.
  5. اتباع خارجی، و کارگران غیر مقیم که ممکن است مجوز کار در ایالات‌متحده را داشته باشند شامل (به ازای هر زبان خدمات شهروندی و مهاجرت در ایالات متحده):
  6. کارگران موقت (غیر مهاجر): یک کارگر موقت فردی است که به دنبال یک هدف موقت وارد آمریکا می شود. افراد غیر مهاجر برای مدت زمانی وارد ایالات متحده می شوند و یک بار در ایالات متحده آمریکا ، محدود به فعالیت می شوند.
  7. کارگران دائمی (مهاجر): یک کارگر دائمی فردی است که مجاز به زندگی و کار در آمریکا به طور همیشگی است.
  8. دانشجویان بورس تحصیلی: دانشجویان ممکن است در برخی شرایط خاص مجاز به کار در آمریکا باشند. با این حال، آن‌ها باید با کسب اجازه از یک مقام مجاز امکان انجام فعالیت های کاری را به دست آورند. این مقام مجاز به عنوان یک مقام رسمی محیط آموزشی (DSO) برای دانش آموزان و افسر مسئول (RO) برای دانشجویان مبادله ای شناخته می شود. دانشجویان مبادله ای ممکن است واجد شرایط کار موقت در ایالات متحده از طریق ویزای دانشجوی مبادله ای باشند.


اجازه کار در آمریکا چگونه صادر می شود؟

سند مجوز اشتغال (EAD)، که به عنوان کارت EAD، یا مجوز کار شناخته می‌شود، یک گواهی اعطا شده توسط خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات ‌متحده (USCIS) است که ثابت می‌کند دارنده، حق کار در آمریکا را دارد. این سند مجوز اشتغال، یک کارت پلاستیکی است که معمولا برای یک سال معتبر بوده و قابل جایگزینی است.

متقاضیان یک EAD می‌توانند:

را درخواست کنند.  شهروندان آمریکایی و ساکنان دائمی این کشور نیازی به سند مجوز اشتغال یا هر مجوز کار دیگر برای کار در آمریکا را ندارند (به غیر از کارت سبز شان اگر مقیم دائم باشند). همه کارکنان، از جمله شهروندان ایالات‌متحده و کارگران دائمی، باید واجد شرایط جهت کار در ایالات ‌متحده باشند. به همین دلیل، ارائه سند مجوز اشتغال برای کارفرما که اثبات می‌کند شما به طور قانونی مجاز به کار در ایالات‌متحده هستید. گروه های زیر از افراد خارجی، واجد شرایط درخواست برای یک سند مجوز اشتغال هستند:

  1. پناهندگان
  2. دانشجویانی که در حین تحصیل به دنبال کار هستند.
  3. اتباع خارجی در ایالات‌متحده که مرحله نهایی اقامت دائم را دنبال می‌کنند.
  4. همسران شهروندان آمریکایی
  5. وابستگان مقامات دولت های خارجی
  6. سایر افراد( بسته به شرایط)


پرطرفدار ترین حوزه های جهت کار در آمریکا کدامند؟

هنگامی که برای کار در آمریکا درخواست می دهید باید از پرطرفدار ترین مشاغل در آمریکا و حوزه های کاری فعال آن باخبر باشید تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کرده و آینده خود و خانواده تان را تضمین نمایید. برخی از حوزه های پرطرفدار و پویا جهت کار در آمریکا موارد زیر را تشکیل می دهند:

بخش خدمات

بخش خدمات رکن اصلی اقتصاد ایالات‌متحده است. تقریبا ۸۰ درصد از کل کارمندان در بخش خدمات کار می‌کنند. این بخش شامل تجارت، حمل و نقل، تجارت بیمه، رسانه‌ها و بانکداری و همچنین آموزش، ارتباطات و بخش‌های اطلاعاتی می‌شود.

صنعت

دومین بخش بزرگ حوزه کار در آمریکا، صنعت محسوب می شود. برای مثال، مهندسی و صنایع حمل و نقل در آمریکا بیشترین متقاضی و حقوق را دارد. آمریکا همچنین در صنعت نرم‌افزار، شیمی، فن‌آوری پزشکی، نفت و گاز طبیعی و نیز در راس صنعت مواد غذایی قرار می‌گیرد.

فناوری اطلاعات

کالیفرنیا به دلیل داشتن بزرگترین صنعت سرگرمی در لس آنجلس مشهور است ، اما این صنعت با کمک تکنولوژی کسب درآمد می کند. همه شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل ، گوگل ، ادوبی ، eBay و فیس بوک در آمریکا قرار دارند. البته نقاط مهم فناوری پیشرفته دیگری نیز در ایالات متحده وجود دارد.


مشاغل مورد نیاز

آمریکا به سرزمین فرصت‌های نامحدود معروف است و بازار کار آن، به بسیاری از مردم فرصت پیدا کردن شغل رویایی خود را می‌دهد. بخش خرده‌فروشی بیش‌ترین افراد را در ایالات‌متحده استخدام می‌کند. بعد از آن صنعت غذایی وجود دارد که کارگران فست فود را بکار می‌گیرد. در ادامه این لیست نام مشاغل مورد نیاز آمریکا آورده شده است:

اداره آمار آمریکا پیش بینی کرده است که مشاغل در حال رشد تا سال ۲۰۲۴ موارد زیر را تشکیل می دهند:

اما در عین حال بهترین حقوق ها را در آمریکا گروه های زیر دریافت می کنند:


درخواست برای کار در آمریکا

لیستی از موقعیت‌های کاری یا تبلیغات شغلی که به آنها علاقه دارید را جمع‌آوری کرده و به کار بگیرید. در عصر امروز، اغلب درخواست‌ها به صورت آنلاین ارائه می‌شوند. کاربرد شغل در آمریکا تنها شامل یک رزومه کاری، برنامه‌درسی و یک کاور لتر است. با وجود این، از برنامه ها و وب سایت های کاریابی استفاده کرده و درخواست خود را برای کارفرمای مورد نظر مطرح کنید.

رزومه شما باید قوی و حاوی جزئیات باشد. جزئیات شخصی مانند دین، سن، وضعیت تاهل، امضا و عکس نباید در یک برنامه کاری آمریکایی گنجانده شوند. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید سعی کنید کل رزومه خود را در یک صفحه قرار دهید و تنها اطلاعاتی را ارائه کنید که شامل عملکرد کاری و توانایی شما در حرفه مورد نظر باشد. رزومه شما باید شامل تجربیات حرفه‌ای، سابقه آموزشی و مهارت‌های عادی تان باشد. بهتر است در رزومه خود عنوان کنید که مشتاق کار هستید و به روشنی اهداف شغلی خود را با شرکت در میان بگذارید.


انواع ویزاهای کار

کار در آمریکا

ویزاهای کار در آمریکا با توجه به شغل و سطح مهارت متفاوت است. یکی از پرکاربردترین و پردرآمدترین آن H1B است که به کارگران با مهارت های خاص اعم از سیستم های رایانه ای و مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزارها ، مهندسان الکترونیک ، محققان و متخصصان پزشکی داده می شود. اینها به مدت سه سال صادر می شود و گزینه ای برای تمدید یا برای تبدیل به اقامت دائم وجود دارد. برای کارگران کشاورزی فصلی و غیره می توان ویزای یک ساله صادر کرد که می تواند به مدت سه سال تمدید شود.

ویزای بعدی برای کار در آمریکا L1 نام دارد، و مخصوص کسانی است که در یک شعبه خاص و مشخص یک شرکت، در کشوری دیگر مشغول به فعالیت بوده اند؛ اما اکنون به آمریکا منتقل می شوند تا به ادامه فعالیت خود بپردازند.

نام ویزا بعدی جهت کار در آمریکا O-1 برای استعداد های درخشان صادر می شود. دریافت دعوت نامه از سوی یک کارفرما شرکت امکان دریافت این ویزا می باشد.

ویزا EB3 نیز برای کارگران و نیروهای غیر متخصص ارائه می شود. این ویزا به اشخاصی ارائه می شود که توانایی فنی و حرفه ای در مورد یک حوزه کاری داشته باشند. داشتن سابقه کار در این رابطه بسیار اهمیت دارد.


چگونه در آمریکا کار پیدا کنیم؟

مکان‌ها و بخش های زیادی برای یافتن کار در آمریکا وجود دارد و بسیاری از آن‌ها می‌توانند قبل از رسیدن پای شما به آمریکا درخواست شوند. ما به شما توصیه می‌کنیم بر شرکت ‌هایی تمرکز کنید که خارجی‌ها را به طور منظم استخدام می‌کنند. متقاضیان شغل باید آگاه باشند که متقاضیانی که در بازار کار مناسب و حرفه ای نیستند شانس کمی برای دریافت پیشنهاد شغلی دارند.  اینها برخی سوالات اولیه هستند که باید از خودتان قبل از جستجو بپرسید:


هزینه های مهاجرت کاری در آمریکا به چه میزان است؟

زمانی که ویزای شما مورد تایید قرار می‌گیرد، ممکن است هزینه صدور ویزا را نیز پرداخت کنید. هزینه پردازش درخواست ویزا برای هر نوع مجوز متفاوت خواهد بود و در زمان درخواست قابل تعیین است.


1) مراجعه به سایت های کاریابی:

وب سایت‌هایی که در اینجا ذکر شده‌اند در میان مردم محبوب‌ترین گزینه ها برای جستجوی کار در آمریکا هستند. دلیل محبوبیت آن‌ها، پاسخ دهی و کارایی آنها می باشد. تماس گرفتن با یک شرکت جهت یافتن کار در آمریکا و ارائه درخواست می تواند روند کاریابی تان را بسیار جلو بیندازد؛ اما با این حال، سایت های کاریابی حجم قابل‌توجهی از فرصت‌های شغلی را در بر می‌گیرند.

2) آژانس‌های استخدام خصوصی: آژانس‌های مشاغل خصوصی نقش مهمی در بازار کار در آمریکا ایفا می‌کنند. اگر شما به دنبال مشاغل بسیار شایسته و سمت‌های ارشد هستید (۷۰ درصد از مدیران ارشد اجرایی از طریق headhunters استخدام می‌شوند)؛ می توانید به سراغ آژانس های استخدامی بروید. حتی برخی از سازمان‌ها به طور فعال از متقاضیان کار درخواست می‌کنند.

3) سفر کاری تابستانی:

دانشجویان کالج و دانشگاه می‌توانند برای یک برنامه سفر تابستانی درخواست دهند. این کار به دانش آموزان بسیاری از کشورها اجازه می‌دهد، تا در ایالات‌متحده برای مدت‌زمان محدودی سفر کنند و با فرهنگ و روند کار در آمریکا آشنا شوند.

شرکت کنندگان باید ویزای J۱ دریافت کنند و نشان دهند که پس از اقامتشان به کشورهای زادگاهشان برمی گردند. اگر زیر ۳۰ سال باشید، می توانید این شانس را داشته باشید که برای کسب تجربه و آشنایی با محیط زندگی و کار در آمریکا به این کشور سفر کنید.


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به آمریکا

تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا



نوشته شده توسط محمدسعید کریمی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

مهاجران

وبلاگ شخصی سعید کریمی

کار در آمریکا

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۲۵ ب.ظ

کار در آمریکا

کار در آمریکا

یافتن کار در آمریکا رویایی است که بسیاری از مردم دنیا، به دلیل رشد اقتصادی و توجه به رقابت و توسعه در این کشور به دنبال آن هستند. کار یافتن در هر کشوری قوانین و شرایط خاص خودش را دارد؛ پس آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.

خوشبختانه، چشم‌انداز کار در آمریکا برای مهاجران خوب به نظر می‌رسد. جدیدترین مطالعات منتشر شده توسط دفتر آمار نیروی کار نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در آمریکا کم‌ترین میزان را از سال ۲۰۰۷ داشته ‌است.


شرایط اولیه و امکان اخذ مجوز کار در آمریکا چیست؟

کار در آمریکا

برای امکان کار در آمریکا باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • کارت اقامت دائم (که به عنوان گرین کارت شناخته می‌شود)
  • سند مجوز اشتغال (مجوز کار)
  • ویزای مرتبط با اشتغال که به شما این امکان را می‌دهد که برای یک کارفرما خاص کار کنید.

هر یک از مدارکی که در بالا ذکر شد نیازمندی‌ های کاربردی متفاوتی دارد. شما برای درخواست یکی از اسناد فوق، هم باید الزامات متفاوتی را رعایت کنید. اگر درخواست تان تایید شود، شرایطی که باید رعایت کرده و اینکه چه مدت می‌توانید در ایالات‌ متحده کار کنید به این بستگی دارد که یک گرین کارت، مجوز کار، و یا ویزا دریافت کرده باشید. از همین روی، مهم است که به تمام شرایط اجازه کار در آمریکا پایبند باشید تا بتوانید به شغل و هدف موردنظرتان دست یابید. اگر هر یک از این شرایط را نقض کنید، می‌توانید از ورود به آمریکا صرف ‌نظر کرده یا آن را رد کنید.

تمام کارفرمایان ایالات‌ متحده ملزم هستند که تاییدیه فعالیت کارمندان خود را به طور قانونی ارائه کنند. اگر یک فرد شهروند یا ساکن دائمی ایالات‌ متحده نباشد، پس به مجوز کار و نیز ویزای کار مناسب نیاز خواهد داشت. این مجوز رسما به عنوان سند مجوز اشتغال (EAD) شناخته می‌شود که یک شخص با عدم دریافت حق شهروندی را قادر می‌سازد تا در آمریکا کار کند. از این رو، کارکنان لازم است که ثابت کنند در ایالات‌متحده کار می‌کنند و کارفرمایان باید هویت و صلاحیت همه کسانی که جدیداً برای کار در آمریکا شروع به فعالیت می کنند، را تایید کنند.


چه کسانی مجاز به کار در آمریکا می باشند؟

کار در آمریکا

کل کارگران مجاز به کار در آمریکا در یک بررسی، عبارتند از:

  1. شهروندان ایالات ‌متحده
  2. اتباع کشور های ایالات‌ متحده آمریکا
  3. شخصی که دارای دائم قانونی است
  4. اتباع خارجی و غیر مقیم که مجاز به کار در آمریکا هستند.
  5. اتباع خارجی، و کارگران غیر مقیم که ممکن است مجوز کار در ایالات‌متحده را داشته باشند شامل (به ازای هر زبان خدمات شهروندی و مهاجرت در ایالات متحده):
  6. کارگران موقت (غیر مهاجر): یک کارگر موقت فردی است که به دنبال یک هدف موقت وارد آمریکا می شود. افراد غیر مهاجر برای مدت زمانی وارد ایالات متحده می شوند و یک بار در ایالات متحده آمریکا ، محدود به فعالیت می شوند.
  7. کارگران دائمی (مهاجر): یک کارگر دائمی فردی است که مجاز به زندگی و کار در آمریکا به طور همیشگی است.
  8. دانشجویان بورس تحصیلی: دانشجویان ممکن است در برخی شرایط خاص مجاز به کار در آمریکا باشند. با این حال، آن‌ها باید با کسب اجازه از یک مقام مجاز امکان انجام فعالیت های کاری را به دست آورند. این مقام مجاز به عنوان یک مقام رسمی محیط آموزشی (DSO) برای دانش آموزان و افسر مسئول (RO) برای دانشجویان مبادله ای شناخته می شود. دانشجویان مبادله ای ممکن است واجد شرایط کار موقت در ایالات متحده از طریق ویزای دانشجوی مبادله ای باشند.


اجازه کار در آمریکا چگونه صادر می شود؟

سند مجوز اشتغال (EAD)، که به عنوان کارت EAD، یا مجوز کار شناخته می‌شود، یک گواهی اعطا شده توسط خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات ‌متحده (USCIS) است که ثابت می‌کند دارنده، حق کار در آمریکا را دارد. این سند مجوز اشتغال، یک کارت پلاستیکی است که معمولا برای یک سال معتبر بوده و قابل جایگزینی است.

متقاضیان یک EAD می‌توانند:

  • اجازه برای پذیرش شغل
  • تعویض (از EAD گم ‌شده)
  • تمدید مجوز برای پذیرش اشتغال

را درخواست کنند.  شهروندان آمریکایی و ساکنان دائمی این کشور نیازی به سند مجوز اشتغال یا هر مجوز کار دیگر برای کار در آمریکا را ندارند (به غیر از کارت سبز شان اگر مقیم دائم باشند). همه کارکنان، از جمله شهروندان ایالات‌متحده و کارگران دائمی، باید واجد شرایط جهت کار در ایالات ‌متحده باشند. به همین دلیل، ارائه سند مجوز اشتغال برای کارفرما که اثبات می‌کند شما به طور قانونی مجاز به کار در ایالات‌متحده هستید. گروه های زیر از افراد خارجی، واجد شرایط درخواست برای یک سند مجوز اشتغال هستند:

  1. پناهندگان
  2. دانشجویانی که در حین تحصیل به دنبال کار هستند.
  3. اتباع خارجی در ایالات‌متحده که مرحله نهایی اقامت دائم را دنبال می‌کنند.
  4. همسران شهروندان آمریکایی
  5. وابستگان مقامات دولت های خارجی
  6. سایر افراد( بسته به شرایط)


پرطرفدار ترین حوزه های جهت کار در آمریکا کدامند؟

هنگامی که برای کار در آمریکا درخواست می دهید باید از پرطرفدار ترین مشاغل در آمریکا و حوزه های کاری فعال آن باخبر باشید تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کرده و آینده خود و خانواده تان را تضمین نمایید. برخی از حوزه های پرطرفدار و پویا جهت کار در آمریکا موارد زیر را تشکیل می دهند:

بخش خدمات

بخش خدمات رکن اصلی اقتصاد ایالات‌متحده است. تقریبا ۸۰ درصد از کل کارمندان در بخش خدمات کار می‌کنند. این بخش شامل تجارت، حمل و نقل، تجارت بیمه، رسانه‌ها و بانکداری و همچنین آموزش، ارتباطات و بخش‌های اطلاعاتی می‌شود.

صنعت

دومین بخش بزرگ حوزه کار در آمریکا، صنعت محسوب می شود. برای مثال، مهندسی و صنایع حمل و نقل در آمریکا بیشترین متقاضی و حقوق را دارد. آمریکا همچنین در صنعت نرم‌افزار، شیمی، فن‌آوری پزشکی، نفت و گاز طبیعی و نیز در راس صنعت مواد غذایی قرار می‌گیرد.

فناوری اطلاعات

کالیفرنیا به دلیل داشتن بزرگترین صنعت سرگرمی در لس آنجلس مشهور است ، اما این صنعت با کمک تکنولوژی کسب درآمد می کند. همه شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل ، گوگل ، ادوبی ، eBay و فیس بوک در آمریکا قرار دارند. البته نقاط مهم فناوری پیشرفته دیگری نیز در ایالات متحده وجود دارد.


مشاغل مورد نیاز

آمریکا به سرزمین فرصت‌های نامحدود معروف است و بازار کار آن، به بسیاری از مردم فرصت پیدا کردن شغل رویایی خود را می‌دهد. بخش خرده‌فروشی بیش‌ترین افراد را در ایالات‌متحده استخدام می‌کند. بعد از آن صنعت غذایی وجود دارد که کارگران فست فود را بکار می‌گیرد. در ادامه این لیست نام مشاغل مورد نیاز آمریکا آورده شده است:

  • کارمندان دفتری
  • پرستاران
  • نمایندگان خدمات به مشتریان
  • نمایندگان خدمات حمل و نقل کالا و بورس
  • پیشخدمت ها
  • منشی ها

اداره آمار آمریکا پیش بینی کرده است که مشاغل در حال رشد تا سال ۲۰۲۴ موارد زیر را تشکیل می دهند:

  • متخصصین توربین بادی
  • دستیاران کاردرمانی
  • دستیاران فیزیوتراپی
  • پرستاران خانگی
  • غواصان تجاری

اما در عین حال بهترین حقوق ها را در آمریکا گروه های زیر دریافت می کنند:

  • متخصصان هوشبری
  • جراحان
  • متخصص زنان و زایمان
  • روانپزشکان
  • مدیران ارشد
  • مهندسان نفت
  • وکلا


درخواست برای کار در آمریکا

لیستی از موقعیت‌های کاری یا تبلیغات شغلی که به آنها علاقه دارید را جمع‌آوری کرده و به کار بگیرید. در عصر امروز، اغلب درخواست‌ها به صورت آنلاین ارائه می‌شوند. کاربرد شغل در آمریکا تنها شامل یک رزومه کاری، برنامه‌درسی و یک کاور لتر است. با وجود این، از برنامه ها و وب سایت های کاریابی استفاده کرده و درخواست خود را برای کارفرمای مورد نظر مطرح کنید.

رزومه شما باید قوی و حاوی جزئیات باشد. جزئیات شخصی مانند دین، سن، وضعیت تاهل، امضا و عکس نباید در یک برنامه کاری آمریکایی گنجانده شوند. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید سعی کنید کل رزومه خود را در یک صفحه قرار دهید و تنها اطلاعاتی را ارائه کنید که شامل عملکرد کاری و توانایی شما در حرفه مورد نظر باشد. رزومه شما باید شامل تجربیات حرفه‌ای، سابقه آموزشی و مهارت‌های عادی تان باشد. بهتر است در رزومه خود عنوان کنید که مشتاق کار هستید و به روشنی اهداف شغلی خود را با شرکت در میان بگذارید.


انواع ویزاهای کار

کار در آمریکا

ویزاهای کار در آمریکا با توجه به شغل و سطح مهارت متفاوت است. یکی از پرکاربردترین و پردرآمدترین آن H1B است که به کارگران با مهارت های خاص اعم از سیستم های رایانه ای و مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزارها ، مهندسان الکترونیک ، محققان و متخصصان پزشکی داده می شود. اینها به مدت سه سال صادر می شود و گزینه ای برای تمدید یا برای تبدیل به اقامت دائم وجود دارد. برای کارگران کشاورزی فصلی و غیره می توان ویزای یک ساله صادر کرد که می تواند به مدت سه سال تمدید شود.

ویزای بعدی برای کار در آمریکا L1 نام دارد، و مخصوص کسانی است که در یک شعبه خاص و مشخص یک شرکت، در کشوری دیگر مشغول به فعالیت بوده اند؛ اما اکنون به آمریکا منتقل می شوند تا به ادامه فعالیت خود بپردازند.

نام ویزا بعدی جهت کار در آمریکا O-1 برای استعداد های درخشان صادر می شود. دریافت دعوت نامه از سوی یک کارفرما شرکت امکان دریافت این ویزا می باشد.

ویزا EB3 نیز برای کارگران و نیروهای غیر متخصص ارائه می شود. این ویزا به اشخاصی ارائه می شود که توانایی فنی و حرفه ای در مورد یک حوزه کاری داشته باشند. داشتن سابقه کار در این رابطه بسیار اهمیت دارد.


چگونه در آمریکا کار پیدا کنیم؟

مکان‌ها و بخش های زیادی برای یافتن کار در آمریکا وجود دارد و بسیاری از آن‌ها می‌توانند قبل از رسیدن پای شما به آمریکا درخواست شوند. ما به شما توصیه می‌کنیم بر شرکت ‌هایی تمرکز کنید که خارجی‌ها را به طور منظم استخدام می‌کنند. متقاضیان شغل باید آگاه باشند که متقاضیانی که در بازار کار مناسب و حرفه ای نیستند شانس کمی برای دریافت پیشنهاد شغلی دارند.  اینها برخی سوالات اولیه هستند که باید از خودتان قبل از جستجو بپرسید:

  • آیا شما یک کارمند بسیار واجد شرایط هستید یا پروفایل عمومی مناسب دارید؟
  • به کدام زبان ها تسلط دارید؟
  • مهارت‌های اصلی تان چیست؟ (این جنبه را نادیده نگیرید، کارفرمایان خیلی درباره افراد / مهارت‌های اجتماعی اهمیت می‌دهند)
  • مهارت ‌های دیجیتالی تان چیست؟
  • آیا دیپلم یا تحصیلات تان در آمریکا به رسمیت شناخته شده ‌است؟


هزینه های مهاجرت کاری در آمریکا به چه میزان است؟

زمانی که ویزای شما مورد تایید قرار می‌گیرد، ممکن است هزینه صدور ویزا را نیز پرداخت کنید. هزینه پردازش درخواست ویزا برای هر نوع مجوز متفاوت خواهد بود و در زمان درخواست قابل تعیین است.


1) مراجعه به سایت های کاریابی:

وب سایت‌هایی که در اینجا ذکر شده‌اند در میان مردم محبوب‌ترین گزینه ها برای جستجوی کار در آمریکا هستند. دلیل محبوبیت آن‌ها، پاسخ دهی و کارایی آنها می باشد. تماس گرفتن با یک شرکت جهت یافتن کار در آمریکا و ارائه درخواست می تواند روند کاریابی تان را بسیار جلو بیندازد؛ اما با این حال، سایت های کاریابی حجم قابل‌توجهی از فرصت‌های شغلی را در بر می‌گیرند.

  • وب سایت‌هایی برای مهاجران: این سایت‌ها در موقعیتی قرار دارند که مخاطب مهاجر را هدف قرار می‌دهند، که اگر ویزای کار معتبری نداشته باشید، برایتان مناسب خواهد بود. دو مورد Expatjobseeker و Xpatjobs برای کاریابی مناسب هستند. استفاده از گروه‌های LinkedIn نیز به شما در این مسیر کمک شایانی خواهد کرد.
  • Glassdoor: این سایت به شما این امکان را می‌دهد که پیش از درخواست، شرکت‌ها را چک کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات دست‌اول در مورد میانگین حقوق ، درجه‌بندی و منافع هر شرکت را از کارمندان سابق پیدا کنید.
  • در واقع یکی از بزرگ‌ترین پورتال‌های کار در جهان Indeed است. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا هرگونه اطلاعات لازم جهت کار در آمریکا را به سادگی دریافت کنید.

2) آژانس‌های استخدام خصوصی: آژانس‌های مشاغل خصوصی نقش مهمی در بازار کار در آمریکا ایفا می‌کنند. اگر شما به دنبال مشاغل بسیار شایسته و سمت‌های ارشد هستید (۷۰ درصد از مدیران ارشد اجرایی از طریق headhunters استخدام می‌شوند)؛ می توانید به سراغ آژانس های استخدامی بروید. حتی برخی از سازمان‌ها به طور فعال از متقاضیان کار درخواست می‌کنند.

3) سفر کاری تابستانی:

دانشجویان کالج و دانشگاه می‌توانند برای یک برنامه سفر تابستانی درخواست دهند. این کار به دانش آموزان بسیاری از کشورها اجازه می‌دهد، تا در ایالات‌متحده برای مدت‌زمان محدودی سفر کنند و با فرهنگ و روند کار در آمریکا آشنا شوند.

شرکت کنندگان باید ویزای J۱ دریافت کنند و نشان دهند که پس از اقامتشان به کشورهای زادگاهشان برمی گردند. اگر زیر ۳۰ سال باشید، می توانید این شانس را داشته باشید که برای کسب تجربه و آشنایی با محیط زندگی و کار در آمریکا به این کشور سفر کنید.


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به آمریکا

تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۸
محمدسعید کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی