مهاجران

وبلاگ شخصی سعید کریمی

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

نظام آموزشی و شرایط تحصیل در اسپانیا

تحصیلات تکمیلی در اسپانیا از 2 مقطع کارشناسی ارشد (1-2 سال) و دکترا (3 سال) تشکیل شده است.

تحصیل در اسپانیا

در کنار تحصیل در دانشگاه با هزینه دولت اسپانیا کلاس های رایگان زبان اسپانیایی برای دانشجویانی که خواهان تحصیل در اسپانیا میباشند تشکیل می گردد. فراگیری زبان اسپانیایی برای افرادی که مایل به دریافت اقامت هستند ضروری نمی باشد ولی برای آشنا شدن با محیط جدید و زبان اسپانیایی و ورود به بازار کار یاد گرفتن زبان اسپانیایی بسیار موثر است.

امکان پذیرش در مقطع کارشناسی با توجه به قوانین سفارت اسپانیا در تهران تنها در دوره هایی امکان پذیر می باشد که دوره به زبان اسپانیایی ارائه شود.

جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان عموما 2 مرتبه در سال امکان اقدام کردن وجود دارد که مربوط به ترم ژانویه و ترم سپتامبر می شود. معمولا در ترم سپتامبر دانشگاه ها تعداد رشته های بیشتری ارائه می کنند. فرایند پذیرش معمولا بین 3 تا 4 ماه به طول می کشد.


به چه علت ما تحصیل در اسپانیا را پیشنهاد میکنیم؟

تحصیل در اسپانیا به دلیل اینکه در شهرهایی مانند مادرید و بارسلونا و والنسیا دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی زیر 550 دارد یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان  سراسر دنیا است. تحصیل در این دانشگاه ها با مزایایی که نسبت به تحصیل در دیگر دانشگاه‌های اروپا دارد باعث محبوبیت دوچندان آنها شده است که بی شک مهمترین آن شهریه ناچیز تحصیلات (در صورت بورس شدن) در مقایسه با دیگر کشورهای تراز اول جهان می باشد.


هزینه های تحصیل در اسپانیا

اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و همچنین جز کشورهای عضو پیمان شنگن میباشد و از نظر سطح امکانات رفاهی و کیفیت زندگی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همچنین مردمان این کشور از نظر خوشگذرانی جز اولین کشور ها می باشند و این کشور جزو مرفه ترین و با امنیت ترین کشور های اروپایی و حتی در سطح جهانی می باشد و اگر شما ویزای دانشجویی در این کشور را دریافت نمایید دیگر نیازی نیست که برای رفتن به سایر کشور های اروپایی به اخذ ویزا و کنترل گذرنامه اقدام نمایید و به راحتی میتوانید به اکثر کشور های اروپایی سفر نمایید.

تحصیل در اسپانیا

برای تحصیل در اسپانیا باید یک شهر را برای اقامت برگزید ، برای تحصیل در اسپانیا یکی از شهر های یکی بسیار خود نمایی میکند بارسلونا میباشد . با توجه به اینکه بارسلونا شهری کاملا پیشرفته و تکامل یافته و در عین حال توریستی میباشد اما هزینه زندگی در این شهر در مقایسه با سایر کشور های اروپایی و شهرهای پیشرفته موجود در این کشورها بسیار مقرون به صرفه و پایین می باشد. یک اتاق در منطقه خوب بارسلونا که همان منطقه دانشگاهی میباشد (300-250 یورو در ماه) به همراه هزینه آب و برق و گاز است. هزینه خوراک و پوشاک بطور متوسط برای هر نفر ماهیانه 200-150 یورو می‌باشد.

برای اینکه یه نفر به راحتی بتواند در شهری مانند بارسلونا زندگی نماید ُ شهری که از نظر سطح رفاه و آسایش و تکنولوژی در سطح بالایی است به 500 یورو نیاز دارد.

دانشجویانی که در این کشور مشغول به کار هستند میتواند در تایم آزاد و خارج از دانشگاه به کار مشغول شوند و حقوق متوسط برای کارهای پاره وقت (4 ساعت در روز به غیر از شنبه و یکشنبه که تعطیل است) ماهیانه 600 یورو می‌باشد و هیچ مشکل قانونی برای کار دانشجویان مقیم این کشور وجود ندارد.


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به اسپانیا

کار در اسپانیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۰۲
محمدسعید کریمی

ویزای کار در اسپانیا

نظر به اینکه کشور اسپانیا در اتحادیه اروپا قرار دارد در بسیاری از قوانین مهاجرتی با دیگر کشور های اتحادیه اروپا مشترک است. قوانین مربوط به مهاجرت کاری نیز جزو قوانین مشترک با اتحادیه اروپا میباشد. برای دریافت ویزای کاری اسپانیا متقاضی باید پیشنهاد کار از یک کافرمای معتبر که شرکتی ثبت شده داشته باشد و مالیات پرداخت کند ، داشته باشد. کارفرما برای استخدام اتباع کشور های خارج از اتحادیه اروپا ابتدا باید ثابت کند که نیروی کار مورد نظر در اسپانیا یا اتحادیه اروپا وجود ندارد .

کار در اسپانیا

به این منظور ابتدا باید موقعیت شغلی را به مدت 3 ماه در اسپانیا و سپس به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند. اگر در این مدت متقاضی برای شغل مورد نظر یافت نشد کارفرما میتواند برای اتباع کشور های ثالث مجوز کار دریافت کند. کشور اسپانیا ویزای جست و جوی شغل ندارد و یافتن شغل به صورت غیر حضوری با توجه به شرایط این کشور مشکل است.

نوع دیگری از ویزای کاری نیز در این کشور وجود دارد به نام ویزای نیروی کار ماهر که مخصوص مدیران ارشد ، افراد دارای تحصیلات بالا و مهارت های خاص است که اخذ آن دارای شرایط ویژه میباشد که برای ایرانیان کمتر ممکن است. به طور مثال شرکت پیشنهاد دهنده باید حداقل 250 کارمند داشته باشد. ویزای کاری در این کشور بسته به شرایط شغلی و فردی دارای اعتباری بین 1 تا 3 سال است.افراد پس از 3 سال اقامت در این کشور میتوانند برای درخواست اقامت دائم اقدام کنند


مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری

  • پاسپورت با اعتبار کافی و کپی آن
  • شناسنامه و کپی آن
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدارک کاری و سابقه در صورت وجود
  • مدارک پیشنهاد کاری که باید شرایط کار و شخص متقاضی در آن قید شده باشد
  • 3 عدد عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • شماره ثبت مالی و تأمین اجتماعی دریافت شده از کارفرما
  • بیمه نامه مسافرتی
  • مدارک اثبات تمکن مالی

ترجمه مدارک

تمامی مدارک تحویلی باید در دارالترجمه رسمی ترجمه شده باشد و به مهر دادگستری و وزارت امور خارجی برسد.دقت داشته باشید در صورت ارائه اطلاعات اشتباه یا مدارک جعلی و دستکاری شده امکان رد درخواست یا دیپورت پس از ورود به اسپانیا وجود دارد. همچنین کل فرآیند بررسی مدارک و اخذ ویزا ممکن است از 5 ماه تا 15 ماه به طول بیانجامد.

ویزای همراه اسپانیا

متقاضیان دریافت ویزای کاری اسپانیا میتوانند پس از دریافت ویزا و مشغول شدن به کار همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه ببرند. همسر فرد متقاضی میتواند به صورت تمام وقت مشغول به کار شود و نیازی به مجوز کار ندارد. برای دریافت ویزای همراه متقاضی اصلی باید محلی متناسب با تعداد افراد خانواده معرفی کند.

دریافت اقامت دائم و تابعیت اسپانیا

افرادی که موفق به دریافت ویزای کاری اسپانیا میشوند پس از 3 سال اقامت و کار در این کشور میتوانند درخواست دریافت اقامت دائم بدهند.پس از دریافت اقامت دائم و گذشت 5 سال از آن با داشتن شرایط که شامل تسلط بر زبان اسپانیایی و آشنایی با این کشور است برای درخواست تابعیت و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنند. در صورت رد درخواست تابعیت میشود بارها این درخواست را داد تا در نهایت منجر به دریافت تابعیت شود.


شرایط کار در اسپانیا

کار در اسپانیا

ساعات کاری هفتگی در اسپانیا به طور معمول 40 ساعت است که از 9 صبح شروع شده تا 8 عصر ادامه خواهد داشت. به طور معمول از ساعت 2 ظهر تا 5 عصر وقت استراحت و ناهار کارمندان است اما در شرکت های بین المللی و شرکت های بزرگ به ویژه در شهر های مادرید و بارسلونا ساعات کاری به طور دقیق مشخص شده و دارای تایم ناهار یکساعته است. سن بازنشستگی نیز حدود 65 سال است.

کمپانی های در اسپانیا به ساختار سلسله مراتبی تمایل دارند و استراتژی های محل کار استفاده میکنند. جلساتی با حضور کارمندان برای تبادل نظرات و انتقادات برای رسیدن به اتفاق نظر برگزار میشود. حقوق بیشتر کارمندان با توجه به بحران مالی پرداخت خواهد شد، مگر در مشاغلی که دارای مهارت های خاص هستند.


نرخ بیکاری در اسپانیا

یکی از معیار های مهم برای مهاجرت کاری به کشوری دیگر میزان نرخ بیکاری در آن کشور است. هر چه نرخ بیکاری در کشوری بالاتر باشد امکان یافتن شغل مناسب در آن کشور برای مهاجران کمتر خواهد بود. همانطور که عنوان شد، کشور اسپانیا پس از بحران اقتصادی با رشد انفجاری نرخ بیکاری روبرو شد اما در حال حاضر نسبت به آن زمان نرخ بیکاری در حال کاهش است.

اما همچنان نرخ بیکاری در اسپانیا از دیگر کشور های اروپایی بسیار بالاتر است. در حال حاضر نرخ بیکاری این کشور 14.2 درصد میباشد که نسبت به ماه ها گذشته روند کاهشی داشته است. نرخ بیکاری بلند مدت 5.6 درصد میباشد و در حال حاضر 3.136.340 نفر بیکار در این کشور وجود دارد.


مشاغل مورد نیاز در اسپانیا

با توجه به نرخ بیکاری بالا در صورتی که فردی دارای مدارک دانشگاهی یا تخصص در زمینه ای نباشد امکان پیدا کردن کار در اسپانیا بسیار پایین است اما برای افراد متخصص و تحصیلکرده در اسپانیا شغل وجود دارد. موقعیت های شغلی مربوط به IT ، مهندسی ، خدمات فروش و بازاریابی و مدرسین بیشتر برای مهاجرین وجود دارد.در زیر با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط گروه اپلای من لیست مشاغل استخدامی اسپانیا در سال 2019 را خدمت شما ارائه میکنیم.

مهندس نرم افزار مشاور SAP مدیر پروژه ساخت و ساز
بانکداری و امور مالی دانشمند داده دبیر و مدرس
مهندس پروژه برق مدرس زبان انگلیسی بازاریاب بصری
مدیر پروژه IT برنامه نویس نرم افزار مدیر برنامه
آنالیزگر کسب و کار آنالیزگر داده استراتژیست بازاریابی


دستمزد مشاغل در اسپانیا

مشاغل در اسپانیا در رده های پایین با توجه به بحران مالی دستمزد مناسبی نخواهند داشت.اما در رده های بالا تر دستمزد به طور چشمگیری افزایش دارد. به طور کلی میزان حقوق توافقی است.در ماه های اخیر حداقل دستمزد افزایش چشمگیری داشته است و به 1050 یورو در ماه رسیده است. متوسط دستمزد در مشاغل با مهارت بالا 1990 یورو و با مهارت پایین 932 یورو در ماه میباشد. هزینه های زندگی یک خانواده به طور میانگین 1110 یورو در ماه و برای زندگی فردی میانگین 870 یورو در ماه میباشد.


کاریابی و کار در اسپانیا

یافتن شغل به صورت غیر حضوری آن هم در کشوری با این نرخ بیکاری کمی مشکل به نظر میرسد اما شما میتوانید با تلاش و استفاده از روش های مختلف به نتیجه برسید.اولین نکته برای یافتن شغل در اسپانیا مسلط بودن به زبان اسپانیایی است. شاید در بیشتر مشاغل بین المللی از زبان انگلیسی استفاده شود اما در هر صورت به زبان اسپانیایی برای ارتباط گرفتن با کارفرما و برآورده کردن نیازهای خودتان احتیاج دارید، اگر زبان اسپانیایی نیاموزید شاید امکان پیدا شدن شغل برای شما به زیر 10 درصد برسد.

کار در اسپانیا

دومین نکته برای یافتن شغل در اسپانیا شناخت نقاط قوت خودتان است. در این کشور باید به امتیاز خودتان به عنوان یک مهاجر خارجی متخصص بنگرید و وجه تمایز خودتان را نسبت به دیگران پیدا کنید. تمام ویژگی های خودتان را در رزومه تان بیان کنید.

نکته سوم این است که سعی کنید رزومه خودتان را مانند دیگر رزومه های اسپانیایی بنویسید.به این فکر کنید که اگر رزومه شما به زبان اسپانیایی باشد و برای کارفرما به سرعت قابل فهم باشد بهتر است یا رزومه ای که کارفرما برای فهم آن باید وقت بگذارد.نکته بعدی که باید توجه کنید این است که کارفرمایتان را مجاب کنید که برای زندگی به اسپانیا آمده این نه تفریح و خوشگذرانی.


مقالات پیشنهادی:

تحصیل در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۰۰
محمدسعید کریمی

مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای گرمسیر می باشد و معمولاً بیشتر اروپائیان که قصد سفر و زندگی در کشور های گرم را دارند و افرادی که برای زندگی کردن قصد مهاجرت به اسپانیا را میکنند، این کشود را انتخاب میکنند.

مهاجرت به اسپانیا

بیشتر ساکنان اسپانیا افراد مهاجر می باشند و تقریبا حدود شش هزار نفر مهاجر در اسپانیا زندگی می کند. از شهر ‌های مورد علاقه مهاجرانی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند میتوان مادرید و بارسلونا را نام برد. برای زندگی در اسپانیا باید اقامت دائم کشوری و یا ویزای شینگن برای مدتی پناهندگی مدت زمان طولانی در کشور اسپانیا را بگیریم.

تمام کشورهایی که عضو شینگن هستند نیاز به ویزا ندارند و به راحتی می‌توانند به اسپانیا مهاجرت کنند و دراین کشور اقامت کنند، کار کنند. اما کشورهایی مانند ایران که عضو شینگن نیستند برای آنها متفاوت می باشد و برای مهاجرت به اسپانیا باید مراحلی را بگذارند و همچنین ویزای این کشور را بگیرند.


راه های مهاجرت به اسپانیا

  • تحصیل
  • کار
  • ازدواج
  • سرمایه گذاری
  • تمکن مالی

ازدواج

مهاجرت به اسپانیا

یکی از راه های مهاجرتی، ازدواج با یک فرد از اسپانیا می باشد در این روش  که آسان ترین روش می باشد فرد باید از طریق سفارت اسپانیا قصد خود را اعلام کند و مدارک خود را مبنی بر ازدواج با فرد ارائه نماید.

همچنین فرد باید مدارکی دال بر اینکه می تواند هزینه زندگی همسرش را نیز بپردازد ارائه کند. پس از ازدواج و ارائه ویزای شینگن، فرد می ‌تواند در اسپانیا ساکن شود. هم چنین پس از یک سال زندگی مشترک میتواند، درخواست شهروندی و اقامت دائم در اسپانیا را نمایند. همانطور که مشاهده کردید این راه یکی از آسان ترین راه های اقامت در اسپانیا می باشد.


مهاجرت کاری به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

یکی دیگر از راه های مهاجرتی، از طریق کار می باشد. در این روش فرد به وسیله درخواست کار فرمایی برای مهارت یا کاری در اسپانیا استخدام می‌شود، که در این روش باید کارفرما برای وی دعوتنامه ارسال نماید. برای اینکار باید به وکیل مراجعه نمایند اما در برخی موارد امکان اقدام بدون مراجعه به وکلا نیز وجود دارد. در این شرایط میتوانید بدون مراجعه به وکلا و پرداختن هزینه‌های زیادی به آنها در این کار استخدام شوید.


مهاجرت تحصیلی اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

دانشگاه های این کشور از مزایای تحصیلی و مزایای بالایی برخوردار است. بعضی از دانشگاه‌ های این کشور به زبان اسپانیایی و بعضی به زبان انگلیسی تدریس می کنند. و بنابراین اگر فردی به زبان انگلیسی مسلط باشد به راحتی میتواند جهت تحصیل در این کشور اقدام کند. هزینه تحصیل در اسپانیا سالانه حدود ۱۹ الی ۲۴ میلیون تومان می باشد که در مقاطع و رشته های مختلف متفاوت است.


مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا

عموما مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری به دو روش انجام می‌شود:

  • از طریق خرید ملک
  • از سرمایه ‌گذاری در کار خرید ملک در اسپانیا

شما برای مهاجرت و گرفتن اقامت و ویزای شینگن ۶ ماه در این کشور باید ملکی به قیمت ۵۰۰ هزار یورو یعنی نزدیک به ۵ میلیارد تومان در این کشور خریداری کنید و باید بتوانید ثابت کنید که از چه طریق می‌ خواهید در اسپانیا امرار معاش نمایید و پس از گرفتن ویزای شینگن ۶ ماهه و مهاجرت به کشور از طریق سرمایه گذاری در بازار، سرمایه خود را وارد بازار کار اسپانیا کرده واز این کشور از طریق کار اقدام به دریافت اقامت کرده، که البته برای اطمینان بهتر است این کار را به وسیله وکیل انجام دهید.


مهاجرت از طریق اثبات تمکن مالی

اگر متقاضی ثابت کند که از طریق مالی می تواند هزینه های خود و خانواده خود را بپردازد می ‌تواند برای مهاجرت اقدام نماید. این روش مزایای زیادی دارد، اول اینکه از نظر زمانی روند سریعی دارد و نیاز به مهارت های زبانی ندارد و به راحتی می تواند ویزای اقامت خود را تمدید نماید و اقامت دائم بگیرد .


مقالات پیشنهادی:

تحصیل در اسپانیا

کار در اسپانیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۵۸
محمدسعید کریمی

روند دریافت ویزای کار در اتریش

متقاضیانی که قصد کار یا راه اندازی کسب و کاری در اتریش را دارند باید مجوز دریافت کنند.مهاجرت به اتریش برای ایرانیان از طریق یک سیستم امتیازی امکان پذیر است که به نام کارت قرمز سفید قرمز شناخته میشود.همچنین مانند بسیاری از کشور ها اروپایی برای کار در اتریش ابتدا باید از طرف یک پیمانکار پیشنهاد کاری دریافت کرد و همچنین حداقل مدرک تحصیلی لیسانس قابل قبول است.

کار در اتریش

پس از دریافت پیشنهاد کار پیمانکار باید برای شما دعوتنامه ارسال کند.این کارفرما باید در کشور اتریش دارای مجوز معتبر باشد تا فرد بتواند ویزای کاری دریافت کند.

با توجه به قوانین اتحادیه اروپا به کارگیری افرادی که خارج از اتحادیه اروپا اقامت دارند در صورتی امکان پذیر است که فرد دیگری جهت شغل پیشنهاد شده در کل اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد.به این منظور کارفرما ابتدا باید در یک دوره سه ماهه آگهی استخدام خود را اتریش و سپس سه ماه دیگر در کل اروپا منتشر کند.

با توجه به اینکه در اروپا افراد تحصیل کرده و ماهری وجود دارد و برخی از کشور های اروپایی در رکود به سر میبرند و آماده کار در دیگر کشور های اروپایی هستند دریافت پیشنهاد کاری برای متقاضیان کشور های دیگر بسیار سخت است.حداقل زمان اقدام در این روش 5 ماه می باشد.


چرا اتریش؟

در اروپا کشور هایی مانند آلمان و اتریش که اقتصاد قوی و در حال پیشرفت دارند متقاضیان بسیاری برای دریافت ویزای کاری نسبت به دیگر کشور های اروپایی دارند.همان طور که ذکر کردیم اکثر متقاضیان به قصد دریافت اقامت دائم اتریش اقدام به دریافت ویزای کاری میکنند.اتریش به عنوان یکی از ثروتمند ترین و امن ترین کشور های اروپایی با نرخ بیکاری 5.9 درصد که حدود یک چهارم بسیاری از کشور های اروپایی می باشد مقصد محبوبی برای مهاجران کاری است.

شرایط عمومی دریافت مجوز های اقامتی اتریش

برای اینکه مراجع مربوط کشور اتریش به شما مجوز اقامتی اعطا کنند نیاز به شرایطی دارید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

معیشت مناسب

شما باید درآمدی شخصی به صورت ثابت و منظم در اختیار داشته باشید به طوریکه هزینه های زندگی و رفاهی خود را بدون نیاز به کمک محلی از سوی مراجع تأمین نمایید.حداقل این درآمد باید با نرخ تأمین مساوات قانون بیمه اجتماعی عمومی برابر باشد.این نرخ از اول ژانویه سال 2018 برای افراد مجرد909.42 یورو ، برای زوج ها 1363.52 یورو می باشد و به ازای هر فرزند 140.32 یورو افزوده میشود.توجه داشته باشید که همه شرایط ویژه مربوط به درآمدتان را در نظر داشته باشید.

اثبات مزایای اجتماعی که پس از دریافت مجوز اقامت شامل آن میشوید (کمک های رفاهی یا منابع مساوات) در قانون فوق لحاظ نمیشود.

بیمه سلامت

برای دریافت مجوز اقامت اتریش باید تحت پوشش بیمه سلامت باشید که تمام ریسک ها را پوشش بدهد.

مسکن مناسب

باید شواهدی قانونی برای اثبات توانایی تأمین مسکن مناسب با توجه به تعداد نفرات خانواده ارائه دهید.این شواهد میتواند قرارداد اجاره یا خرید منزل باشد.

همخوانی با شرایط امنیتی

اقامت شما و خانواده تان در اتریش نباید آسیبی به امنیت یا نظم عمومی وارد کند یا روابط اتریش با دیگر کشور ها را تحت تأثیر قرار دهد.


کارت سفید قرمز سفید

نیروهای کار بسیار متخصص که قصد کار و اقامت در اتریش را دارند به کارت سفید قرمز سفید نیاز خواهند داشت.متقاضیان در صورتی که شرایط لازم برای دریافت این کارت را داشته باشند میتوانند برای خود و خانواده درخواست دهند.کارت سفید قرمز سفید دارای اعتبار 24 ماهه می باشد و امکان سکونت و اشتغال در شغلی که توسط کارفرما پیشنهاد آن دریافت شده را فراهم میکند.

کار در اتریش

در صورتی که جزو گروه های زیر باشید میتوانید جهت دریافت این کار درخواست دهید:

  • نیروی کاری بسیار متخصص و واجد شرایط
  • نیروی کار ماهر در مشاغل مورد نیاز
  • نیروهای کار ماهر در مشاغل کلیدی
  • فارغ التحصیلان کشور اتریش
  • نیروهای کار خود اشتغال
  • صاحبان مشاغل نوآور


نیروی کار متخصص

اینگونه متقاضیان برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز دو روش دارند:

  1. میتوانند ویزای جست و جوی کار به اتریش سفر کنند.این ویزا 6 ماهه بوده و چنانچه در طول مدت اقامت بتوانید پیشنهاد کاری از یک کارفرما در اتریش دریافت کنید، میتوانید در مراجع اقامتی اتریش درخواست کارت قرمز سفید قرمز بدهید.
  2. در صورتی که پیشنهاد کاری دریافت کرده باشید میتوانید در کشور محل اقامت خودتان برای کارت قرمز سفید قرمز درخواست دهید.


مراحل دریافت ویزای جستجوی کار

  1. ابتدا باید شخصا به سفارت یا کنسولگری اتریش در محل اقامت خودتان مراجعه کرده و برای ویزای نوع D یا همان جست و جوی کار درخواست بدهید.
  2. فرم های مورد نیاز که در همان محل موجود است را تکمیل نمایید.
  3. سپس مرجع خدمات عمومی اشتغال (AMS) باید تایید کند که شما به امتیاز لازم برای دریافت این ویزا رسیده اید.


مدارک ویزای جستجوی کار در اتریش

کار در اتریش

  1. پاسپورت معتبر
  2. شناسنامه یا کارت ملی
  3. عکس جدید در ابعاد 45*35 میلیمتر
  4. اثبات توانایی تهیه مسکن(اجاره نامه ، توافق اولیه با حقوق اجاره یا اسناد مالکیت)
  5. اثبات بیمه سلامت که تمامی ریسک ها را پوشش میدهد (بیمه تکمیلی سلامت یا مشابه آن)
  6. اثبات توانایی تأمین معیشت (قرارداد های کاری ، شواهد مستمری یا مزایای بیمه، سرمایه یا دارایی شخصی، اوراق پرداخت یا اسناد پرداخت)
  7. مدارک اثباتی برای سیستم امتیازی (مدرک تحصیلی ، مدارک درجات علمی ، اثبات حقوق ماهیانه ، گواهی ثبت اختراع ، مدارک کاری نشان دهنده تجربه ،مدرک زبان و ...)

توجه داشته باشید که باید اصل و کپی این مدارک را ارائه دهید و همچنین آن ها را به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه کنید.نماینده دولت اتریش صلاحیت و اعتبار اسناد را سنجیده و آن ها را برای سیستم امتیاز دهی ارسال میکند.

هزینه دریافت این نوع ویزا 100 یورو و 20 یورو بابت شخصی سازی عکس و امضا میباشد.


بعد از پیدا کردن کار باید چکار کرد؟

اگر در مدت زمان اعتبار ویزای جست و جوی کار بتوانید پیشنهاد کاری با قراداد در اتریش پیدا کنید میتوانید از طریق مراجع اقامتی واجد شرایط در اتریش یا سفارت و کنسولگری های اتریش در محل اقامت خود درخواست کارت قرمز سفید قرمز بدهید.همچنین کارفرمای شما نیز میتواند به جای شما درخواست دهد.

به عنوان مثال:

یک فارغ التحصیل رشته فناوری با 23 سال سن و 6 سال سابقه کاری که که دارای مهارت بسیار خوب در زبان انگلیسی می باشد قصد دارد به جست و جوی کار در اتریش بپردازد.

او 72 امتیاز دریافت میکند و از مرز حداقل امتیاز میگذرد. او میتواند ویزای جست و جوی کار در اتریش را دریافت نماید و در مدت 6 ماه شغل مناسب پیدا کند و درخواست کارت قرمز سفید قرمز بدهد.

چه مشاغلی در اتریش مورد نیاز است؟

هر ساله در کشور اتریش مشاغل مورد نیاز در آیین نامه ای که توسط وزارت فدرالی کار صادر میشود عنوان میشود.این که کدام شغل در این آیین نامه قرار میگیرد بستگی به شرایط در حال حاضر بازار کار و نیاز های کاری دارد.در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز اتریش در جدیدترین آیین نامه را ذکر میکنیم.

  • کارگر ساختمانی
  • فرزکار
  • تکنسین با سطح بالای آموزشی (مهندس) برای مهندسی مکانیک و فناوری مهندس قدرت
  • مهندس متخصص قدرت
  • تراشکار فلزات
  • تکنسین مهندس برای پردازش داده ها
  • مهندس تجهیزات کشاورزی
  • فارغ التحصیلان مکانیک
  • فارغ التحصیلان برق قدرت
  • سازندگان دیسک ، برش و پانچ
  • سقف ساز
  • فارغ التحصیلان مهندسی برای پردازش داده ها
  • جوشکار و اپراتور برش و لحیم کاری
  • متخصصین مهندسی مکانیک
  • نصاب الکتریک و تعمیر کار برق
  • نجاران ساختمانی
  • مهندسی جریان ضعیف و ارتباط از راه دور
  • تعمیر کاران بتون
  • نجار
  • تعمیرکاران متخصص
  • کاشی کار کف و دیوار
  • مکانیک موتور
  • تعمیر کار و نصاب لوله
  • فارغ التحصیلان پرستاری که قبل از سال 2018 آموزش تکمیلی خود در اتریش را به پایان رسانده باشند.


مقالات پیشنهادی:

تحصیل در اتریش

مهاجرت به اتریش

ویزای جستجوی کار اتریش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۵۵
محمدسعید کریمی

تحصیل در کشور اتریش

یکی از بهترین برنامه‌ها به منظور مهاجرت به اروپا، مهاجرت و تحصیل در اتریش است. اتریش با قرارگیری در یکی از بهترین نقاط قاره اروپا و در جوار رشته کوه‌های بسیار زیبای آلپ و دارا بودن پیشینه هنری و ادبی غنی و شرایط تحصیلی بسیار مطلوب و رایگان، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای مهاجرت به اروپا است. کشور اتریش در زمینه تحصیلی و آموزشی بسیار پر طرفدار بوده و هر ساله هزاران متقاضی ادامه تحصیل را به خود جذب ‌می‌کند. از جمله این شرایط مطلوب ‌می‌توان به برخورداری از دانشگاه‌های بسیار ممتاز و با رتبه زیر 100، بهترین کشور از لحاظ کیفیت دانشجویی در سال 2012، بالا بودن کیفیت زندگی، برخورداری از بالاترین کیفیت آموزشی در میان کشور‌های اروپایی اشاره کرد. دریافت اقامت در کشور اتریش و پاسپورت این کشور امری بسیار با ارزش است. در صورتی که قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید و ادامه تحصیل دهید، ‌می‌توانید با کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من مشورت کنید. شرکت گروه مهاجرتی اپلای من با داشتن نمایندگان با تجربه در کشور‌های مختلف جهان ‌می‌تواند شما را برای امور مهاجرت راهنمایی کند.


معرفی مقاطع تحصیل در اتریش

دوره کالج در کشور اتریش

دوره کالج در این کشور به صورت متداول 2 ترم تحصیلی است و این دوره‌ها به زبان آلمانی هستند و با توجه به نمرات دوره دبیرستان خود و رشته ای که انتخاب نمودید، باید برخی از دروس را در این دوره‌ها به صورت پیش نیاز بگذرانید.

مهمترین پیش نیاز در این دوره‌ها گذراندن دوره زبان آلمانی ‌می‌باشد و در صورتی که شما دارای مدرک زبان آلمانی نیستید، ‌می‌توانید با مراجعه به موسساتی که خود کالج معرفی ‌می‌کند، این زبان را فرا بگیرید. دوره کالج در اصل دو آزمون ورودی و پایانی دارد، که آزمون ورودی به منظور تایید شما برای ورود به این مقطع است و آزمون پایانی مربوط به گذراندن موفقیت آمیز دوره کالج است که اخذ مدرک کالج منوط به اخذ مدرک آلمانی و گذراندن موفقیت آمیز آزمون‌های بیان شده است.

برای آشنایی بیشتر با این دوره ‌می‌توانید با کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من تماس حاصل فرمایید.


دوره کارشناسی در کشور اتریش

برای پذیرش تحصیلی در این دوره باید یا دانشجوی رشته درخواستی در یکی از دانشگاه‌های ایران باشید و یا اینکه قبولی کنکور سراسری در این رشته را در ایران کسب کرده باشید. چنانچه شما در ایران دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستید، پس از پذیرش مقطع کارشناسی در این کشور باید در ابتدا وارد دوره کالج شده و همچنین دوره زبان آلمانی را بگذرانید.


دوره کارشناسی ارشد و دکتری در کشور اتریش

برای پذیرش تحصیلی در این دوره‌ها نیز باید یا دانشجوی رشته درخواستی در یکی از دانشگاه‌های ایران باشید و یا اینکه قبولی کنکور سراسری در این رشته را در ایران کسب کرده باشید. زبان مورد تدریس در مقطع کارشناسی ارشد، در برخی رشته‌ها آلمانی و در اکثریت رشته‌های تحصیلی انگلیسی ‌می‌باشد.

در دوره دکتری این انتخاب به فرد متقاضی داده ‌می‌شود که خودش نوع زبان تدریس یعنی آلمانی یا انگلیسی را انتخاب نماید، اما با این حال اکثریت رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس ‌می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این دوره ‌می‌توانید با کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من تماس حاصل فرمایید.


هزینه تحصیل در اتریش

تا همین ماه‌های اخیر تمام دانشگاه‌های اتریش به صورت رایگان پذیرش دانشجو را انجام ‌می‌دادند، اما اکنون هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور اتریش با توجه به نوع دانشگاهی که متقاضی انتخاب ‌می‌نماید چیزی در حدود 380 تا 760 یورو خواهد بود. برای تعیین مقدار دقیق این رقم ‌می‌توانید با کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.

تحصیل در اتریش

گروه مهاجرتی اپلای من به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های مهاجرتی ‌می‌تواند شما را در زمینه مهاجرت به اتریش راهنمایی کند. به صورت کلی هزینه ای که افراد در زندگی خواهند داشت متناسب با میزان برخورداری آن‌ها از رفاه و میزان کیفیت زندگی آن‌هاست و این رقم از هر فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است، اما اگر بخواهیم میانگین هزینه زندگی هر فرد را در کشور اتریش در نظر بگیریم به رقم تقریبی 650 تا 800 یورو در ماه خواهیم رسید.

هزینه محل سکونت در کشور اتریش البته با توجه به خانه مورد نظر ‌می‌تواند کاملا متفاوت باشد اما به طور میانگین ‌می‌تواند در محدوده 300 تا 450 یورو قرار گیرد. هزینه رفت و آمد در اتریش البته با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که از طریق بلیط سالیانه قابل انجام است برای دانشجویان مقدار 31 یورو ماهیانه ‌می‌شود. هزینه بیمه و استفاده از خدمات درمانی در این کشور نیز رقمی در حدود 54 یورو ‌می‌باشد. اگر هزینه‌های باقیمانده را که در زندگی وجود دارد، جمع بزنیم ‌می‌تواند رقمی معادل با 150 تا 200 یورو باشد.


فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان در اتریش

تحصیل در اتریش

زمانی که شما تحصیل خود را در این کشور با موفقیت پشت سر گذاشتید، به شما ویزای جستجوی کار به مدت یک سال داده ‌می‌شود و در صورتی که بتوانید در این مدت استخدام شوید نوع ویزای شما از ویزای استخدامی به ویزای کاری تغییر وضعیت خواهد داد. برای شناخت انواع ویزا ‌می‌توانید به گروه مهاجرتی اپلای من مراجعه کنید.


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به اتریش

کار در اتریش

ویزای جستجوی کار اتریش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۵۲
محمدسعید کریمی

مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش بخاطر زیبایی، فرهنگ و آب و هوای مناسب آن همواره یکی از انتخاب های جذاب افراد است. کشور اتریش در قلب اروپا واقع شده است. شهرهای مهم کشور اتریش عبارتند از وین، گراتس، اینسبروک و زالتسبورگ و .. می باشد. این کشور با توجه به قرار گرفتن در رتبه 14 ثروتمند ترین کشور های دنیا توانسته است توجه بسیاری از مهاجرین خارجی را به سمت خود جلب نماید. اکثر مردم این کشور کاتولیک هستند و زبان رسمی این کشور آلمانی است. البته بسیاری از مردم این کشور توانایی صحبت به زبان انگلیسی را نیز دارند. در نتیجه باید این مسئله را به خوبی مد نظر قرار دهید.

اگر قصد مهاجرت به اتریش را دارید، باید اولویت های مشخصی را در نظر بگیرید. باید بدانید که تحصیل در اتریش یا کار در این کشور چه هزینه و محدودیت هایی دارد. سپس بهترین تصمیم گیری خود را انجام دهید. اگر قصد آشنایی کلی با این مسائل را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب از سایت موسسه اپلای من را از دست نداده؛ و در صورت وجود سوال یا دریافت مشاوره های لازم حتما تماس برقرار کنید.


بررسی و آشنایی با انواع روش های مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش شرایط و قوانین خاص خود را دارد. باید با توجه به نزدیکی خود به هر کدام از شرایط ذکر شده یک مورد را پیگیری نمایید. برای پیمودن مسیر درست مهاجرت حتما با مشاورین گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مهاجرت به اتریش از راه تحصیل

تحصیل در اتریش نیز یکی دیگر از شایع ترین روش ها برای ورود به این کشور به علت رایگان بودن آن است. زیرا اکثر دانشگاه های آن دولتی هستند. جالب است بدانید که در صورتی که در حال اشتغال به تحصیل باشید؛ می توانید با تطبیق واحد و جابجایی به یکی از دانشگاه های این کشور، تحصیلات خود را ادامه دهید.

مهاجرت به اتریش از راه تحصیل

تحصیل در اتریش از ماه سپتامبر آغاز می شود. اگر قصد مهاجرت به اتریش و تحصیل در این کشور را دارید، باید در یک آزمون شرکت کنید؛ تا مشخص شود که توانایی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات این کشور را دارید یا خیر. اما در صورت اطلاع نداشتن بر این مسئله می توانید، در سالهای ابتدایی تحصیل به فراگیری زبان آلمانی مشغول شوید.

مزایای تحصیل در اتریش عبارتند از :

  • تحصیل رایگان
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در ابتدا
  • امکان کار در کنار تحصیل و سپس گرفتن اقامت دائم این کشور
  • عدم توجه به سن
  • بهره مندی از خدمت بیمه دانشجویی

 

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در این کشور بر اساس رنکینگ جهانی به نام های University of Vienna، Vienna University of Technology، Universität Innsbruck و .. هستند.


تحصیل در مقاطع مختلف در اتریش

تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش

اگر برای مهاجرت به اتریش و تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور علاقه مند هستید باید بدانید که داشتن مدارک کافی در این زمینه بسیار اهمیت دارد. تحصیل در این مقطع نیز بمدت 4 سال طول می کشد و اگر علاقه مند باشید می توانید در کنار تحصیل به کار نیز مشغول شوید. ساعت در نظر گرفته شده برای کار پاره وقت در این مقطع حدودا 10 ساعت می باشد.

مهاجرت به اتریش از روش تحصیل

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدارک تحصیلی شما تکمیل شده باشد. این مدارک به طور کلی شامل مدرک کارشناسی و ترجمه آن لازم است. اگر قصد مهاجرت به اتریش و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید باید توجه داشته باشید که امکان 20-30 ساعت کار نیز برایتان فراهم است.

تحصیل در مقطع دکتری در اتریش

تحصیل در اتریش در مقطع دکتری یکی از بیشترین درخواست های دانشجویان است. شما اجازه کار کردن 30 تا 40 ساعته را در این مقطع دارید. جالب است که بدانید در صورت مهاجرت به اتریش برای تحصیل در این مرحله، برای شما سابقه کار نیز لحاظ می شود. تحصیل در این مقطع نیاز به تایید استاد راهنما نیز دارد و دانستن زبان انگلیسی نیز کفایت می کند.

دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کشور اتریش

جالب است بدانید که برای تحصیل در اتریش می توانید از بورسیه فدرال استفاده کنید. برای مهاجرت و تحصیل در این کشور، باید از مبلغ دقیق این بورسیه ها مطلع باشید. عمدتا این هزینه ها از بین ارقام 475 تا 679 یورو متغیر هستند.

بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط بنیاد بورسیه تحصیلی جمهوری اتریش به دانشجو هایی با شرایط مربوطه ارائه می شود؛ که در محل اقامت تحصیلی خود زندگی می کنند. این مبلغ کمک هزینه در حدود 940 یورو را شامل می شود. برای دریافت مشاوره های بیشتر در این زمینه با موسسه اپلای من در تماس باشید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه تحصیل در اتریش این مطلب را مطالعه کنید.


مهاجرت به اتریش با دریافت ویزای کار اتریش

اگر قصد سفر و مهاجرت به اتریش از طریق کار را دارید باید جزئیات مرتبط با آن را مد نظر قرار دهید. دریافت ویزای کار اتریش به روش های زیر امکان پذیر است:

مهاجرت به اتریش با دریافت ویزای کار اتریش

  • دریافت دعوت نامه اجازه کار به مدت یکسال با دست کم داشتن مدرک کارشناسی
  • دریافت ویزا از طریق آگهی کار از سوی یک کارفرما معتبر
  • ابتدا دریافت ویزای تحصیل و سپس اقدام برای کاریابی ،دریافت ویزای جستجو کار بمدت 6 ماه ،پس از اجازه گرفتن از اداره کار اتریش بر اساس امتیاز دهی به شخص متقاضی. سپس به فرد کارت قرمز سفید قرمز، اهدا می‌شود.

ویزای کار در اتریش یکی از اصلی ترین انتخاب های افراد برای مهاجرت به اتریش است. چرا که پیشرفته بودن امکانات رفاهی و اقتصادی آن، مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. اگر در رشته های مهندسی یا علوم پایه، یا مدیریت و پزشکی درس خوانده اید می توانید امیدوار باشید؛ که این کشور بهترین محل برای مهاجرت و ادامه روند زندگی‌تان است.

برای آگاهی بیشتر در زمینه کار در اتریش اینجا کلیل کنید.


مهاجرت به اتریش از راه سرمایه گذاری در این کشور

این روش نیز یکی از روش های معمول ورود به اتریش است. چرا که پایین آمدن مالیات در این کشور توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. اگر قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید باید دست کم 3 میلیون یورو در اختیار داشته باشید.

مدت زمانی که پروسه انجام این سرمایه گذاری به طول می انجامد عمدتا حداکثر 12 ماه است. با این حال شما می توانید از مزایای اخذ ویزا از این طریق نیز برخوردار شوید.

ثبت شرکت در اتریش نیز یکی دیگر از روش های دریافت حق شهروندی است. ثبت شرکت پروسه طولانی تری دارد و باید طرح شما توسط دولت اتریش مورد قبول واقع شود. در صورت پذیرش نیز می توانید از مزایای مرتبط با این ویزا بهره مند شوید. این روش برای معافیت های مالی شما بسیار مفید است. اگر سوالی در این رابطه دارید می توانید با موسسه اپلای من و دریافت راهنمایی های لازم بهره مند شوید.

مهاجرت به اتریش از راه ازدواج

ازدواج شما با یک فرد اتریشی راه بعدی برای ورود به این کشور محسوب می شود. اگر بالاتر از 18 سال سن داشته باشید این امکان برای شما فراهم می شود.

بعد از حدود 5 سال زندگی در این کشور امکان دریافت اقامت کامل در اتریش را کسب خواهید کرد. در صورت وجود هر گونه سوال دیگر در این رابطه می توانید، با مشاوران موسسه اپلای من تماس بگیرید.

هزینه تحصیل و زندگی در اتریش

اگر قصد مهاجرت به اتریش را دارید، باید حتما هزینه تحصیل مرتبط با آن را در نظر داشته باشید. هزینه تحصیل بسته به تعداد اعضای خانواده‌ای که با شما زندگی می کنند متغیر است. البته این هزینه به سبک زندگی شما نیز کاملا وابسته است. هزینه زندگی در اتریش در یک ماه حدود 800 یا نهایتا 1200 محاسبه می شود.

بر همین اساس باید در ابتدای اقدام به گرفتن ویزا اتریش تمکن مالی خود را به سفارت این کشور ثابت نمایید. تحصیل رایگان در اتریش هزینه خاصی ندارد، و در حدود 700 یورو جمع بندی می شود. هزینه های مربوط به بیمه در اتریش نیز بطور کلی 100 یورو براساس هزینه زندگی محاسبه می شود. البته بیمه تحصیلی در اتریش 30 یورو محاسبه می شود، و چهار ترم را پشتیبانی می کند.


مقالات پیشنهادی:

تحصیل در اتریش

کار در اتریش

ویزای جستجوی کار اتریش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۴۹
محمدسعید کریمی

کار در آمریکا

کار در آمریکا

یافتن کار در آمریکا رویایی است که بسیاری از مردم دنیا، به دلیل رشد اقتصادی و توجه به رقابت و توسعه در این کشور به دنبال آن هستند. کار یافتن در هر کشوری قوانین و شرایط خاص خودش را دارد؛ پس آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.

خوشبختانه، چشم‌انداز کار در آمریکا برای مهاجران خوب به نظر می‌رسد. جدیدترین مطالعات منتشر شده توسط دفتر آمار نیروی کار نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در آمریکا کم‌ترین میزان را از سال ۲۰۰۷ داشته ‌است.


شرایط اولیه و امکان اخذ مجوز کار در آمریکا چیست؟

کار در آمریکا

برای امکان کار در آمریکا باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • کارت اقامت دائم (که به عنوان گرین کارت شناخته می‌شود)
  • سند مجوز اشتغال (مجوز کار)
  • ویزای مرتبط با اشتغال که به شما این امکان را می‌دهد که برای یک کارفرما خاص کار کنید.

هر یک از مدارکی که در بالا ذکر شد نیازمندی‌ های کاربردی متفاوتی دارد. شما برای درخواست یکی از اسناد فوق، هم باید الزامات متفاوتی را رعایت کنید. اگر درخواست تان تایید شود، شرایطی که باید رعایت کرده و اینکه چه مدت می‌توانید در ایالات‌ متحده کار کنید به این بستگی دارد که یک گرین کارت، مجوز کار، و یا ویزا دریافت کرده باشید. از همین روی، مهم است که به تمام شرایط اجازه کار در آمریکا پایبند باشید تا بتوانید به شغل و هدف موردنظرتان دست یابید. اگر هر یک از این شرایط را نقض کنید، می‌توانید از ورود به آمریکا صرف ‌نظر کرده یا آن را رد کنید.

تمام کارفرمایان ایالات‌ متحده ملزم هستند که تاییدیه فعالیت کارمندان خود را به طور قانونی ارائه کنند. اگر یک فرد شهروند یا ساکن دائمی ایالات‌ متحده نباشد، پس به مجوز کار و نیز ویزای کار مناسب نیاز خواهد داشت. این مجوز رسما به عنوان سند مجوز اشتغال (EAD) شناخته می‌شود که یک شخص با عدم دریافت حق شهروندی را قادر می‌سازد تا در آمریکا کار کند. از این رو، کارکنان لازم است که ثابت کنند در ایالات‌متحده کار می‌کنند و کارفرمایان باید هویت و صلاحیت همه کسانی که جدیداً برای کار در آمریکا شروع به فعالیت می کنند، را تایید کنند.


چه کسانی مجاز به کار در آمریکا می باشند؟

کار در آمریکا

کل کارگران مجاز به کار در آمریکا در یک بررسی، عبارتند از:

  1. شهروندان ایالات ‌متحده
  2. اتباع کشور های ایالات‌ متحده آمریکا
  3. شخصی که دارای دائم قانونی است
  4. اتباع خارجی و غیر مقیم که مجاز به کار در آمریکا هستند.
  5. اتباع خارجی، و کارگران غیر مقیم که ممکن است مجوز کار در ایالات‌متحده را داشته باشند شامل (به ازای هر زبان خدمات شهروندی و مهاجرت در ایالات متحده):
  6. کارگران موقت (غیر مهاجر): یک کارگر موقت فردی است که به دنبال یک هدف موقت وارد آمریکا می شود. افراد غیر مهاجر برای مدت زمانی وارد ایالات متحده می شوند و یک بار در ایالات متحده آمریکا ، محدود به فعالیت می شوند.
  7. کارگران دائمی (مهاجر): یک کارگر دائمی فردی است که مجاز به زندگی و کار در آمریکا به طور همیشگی است.
  8. دانشجویان بورس تحصیلی: دانشجویان ممکن است در برخی شرایط خاص مجاز به کار در آمریکا باشند. با این حال، آن‌ها باید با کسب اجازه از یک مقام مجاز امکان انجام فعالیت های کاری را به دست آورند. این مقام مجاز به عنوان یک مقام رسمی محیط آموزشی (DSO) برای دانش آموزان و افسر مسئول (RO) برای دانشجویان مبادله ای شناخته می شود. دانشجویان مبادله ای ممکن است واجد شرایط کار موقت در ایالات متحده از طریق ویزای دانشجوی مبادله ای باشند.


اجازه کار در آمریکا چگونه صادر می شود؟

سند مجوز اشتغال (EAD)، که به عنوان کارت EAD، یا مجوز کار شناخته می‌شود، یک گواهی اعطا شده توسط خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات ‌متحده (USCIS) است که ثابت می‌کند دارنده، حق کار در آمریکا را دارد. این سند مجوز اشتغال، یک کارت پلاستیکی است که معمولا برای یک سال معتبر بوده و قابل جایگزینی است.

متقاضیان یک EAD می‌توانند:

  • اجازه برای پذیرش شغل
  • تعویض (از EAD گم ‌شده)
  • تمدید مجوز برای پذیرش اشتغال

را درخواست کنند.  شهروندان آمریکایی و ساکنان دائمی این کشور نیازی به سند مجوز اشتغال یا هر مجوز کار دیگر برای کار در آمریکا را ندارند (به غیر از کارت سبز شان اگر مقیم دائم باشند). همه کارکنان، از جمله شهروندان ایالات‌متحده و کارگران دائمی، باید واجد شرایط جهت کار در ایالات ‌متحده باشند. به همین دلیل، ارائه سند مجوز اشتغال برای کارفرما که اثبات می‌کند شما به طور قانونی مجاز به کار در ایالات‌متحده هستید. گروه های زیر از افراد خارجی، واجد شرایط درخواست برای یک سند مجوز اشتغال هستند:

  1. پناهندگان
  2. دانشجویانی که در حین تحصیل به دنبال کار هستند.
  3. اتباع خارجی در ایالات‌متحده که مرحله نهایی اقامت دائم را دنبال می‌کنند.
  4. همسران شهروندان آمریکایی
  5. وابستگان مقامات دولت های خارجی
  6. سایر افراد( بسته به شرایط)


پرطرفدار ترین حوزه های جهت کار در آمریکا کدامند؟

هنگامی که برای کار در آمریکا درخواست می دهید باید از پرطرفدار ترین مشاغل در آمریکا و حوزه های کاری فعال آن باخبر باشید تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کرده و آینده خود و خانواده تان را تضمین نمایید. برخی از حوزه های پرطرفدار و پویا جهت کار در آمریکا موارد زیر را تشکیل می دهند:

بخش خدمات

بخش خدمات رکن اصلی اقتصاد ایالات‌متحده است. تقریبا ۸۰ درصد از کل کارمندان در بخش خدمات کار می‌کنند. این بخش شامل تجارت، حمل و نقل، تجارت بیمه، رسانه‌ها و بانکداری و همچنین آموزش، ارتباطات و بخش‌های اطلاعاتی می‌شود.

صنعت

دومین بخش بزرگ حوزه کار در آمریکا، صنعت محسوب می شود. برای مثال، مهندسی و صنایع حمل و نقل در آمریکا بیشترین متقاضی و حقوق را دارد. آمریکا همچنین در صنعت نرم‌افزار، شیمی، فن‌آوری پزشکی، نفت و گاز طبیعی و نیز در راس صنعت مواد غذایی قرار می‌گیرد.

فناوری اطلاعات

کالیفرنیا به دلیل داشتن بزرگترین صنعت سرگرمی در لس آنجلس مشهور است ، اما این صنعت با کمک تکنولوژی کسب درآمد می کند. همه شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل ، گوگل ، ادوبی ، eBay و فیس بوک در آمریکا قرار دارند. البته نقاط مهم فناوری پیشرفته دیگری نیز در ایالات متحده وجود دارد.


مشاغل مورد نیاز

آمریکا به سرزمین فرصت‌های نامحدود معروف است و بازار کار آن، به بسیاری از مردم فرصت پیدا کردن شغل رویایی خود را می‌دهد. بخش خرده‌فروشی بیش‌ترین افراد را در ایالات‌متحده استخدام می‌کند. بعد از آن صنعت غذایی وجود دارد که کارگران فست فود را بکار می‌گیرد. در ادامه این لیست نام مشاغل مورد نیاز آمریکا آورده شده است:

  • کارمندان دفتری
  • پرستاران
  • نمایندگان خدمات به مشتریان
  • نمایندگان خدمات حمل و نقل کالا و بورس
  • پیشخدمت ها
  • منشی ها

اداره آمار آمریکا پیش بینی کرده است که مشاغل در حال رشد تا سال ۲۰۲۴ موارد زیر را تشکیل می دهند:

  • متخصصین توربین بادی
  • دستیاران کاردرمانی
  • دستیاران فیزیوتراپی
  • پرستاران خانگی
  • غواصان تجاری

اما در عین حال بهترین حقوق ها را در آمریکا گروه های زیر دریافت می کنند:

  • متخصصان هوشبری
  • جراحان
  • متخصص زنان و زایمان
  • روانپزشکان
  • مدیران ارشد
  • مهندسان نفت
  • وکلا


درخواست برای کار در آمریکا

لیستی از موقعیت‌های کاری یا تبلیغات شغلی که به آنها علاقه دارید را جمع‌آوری کرده و به کار بگیرید. در عصر امروز، اغلب درخواست‌ها به صورت آنلاین ارائه می‌شوند. کاربرد شغل در آمریکا تنها شامل یک رزومه کاری، برنامه‌درسی و یک کاور لتر است. با وجود این، از برنامه ها و وب سایت های کاریابی استفاده کرده و درخواست خود را برای کارفرمای مورد نظر مطرح کنید.

رزومه شما باید قوی و حاوی جزئیات باشد. جزئیات شخصی مانند دین، سن، وضعیت تاهل، امضا و عکس نباید در یک برنامه کاری آمریکایی گنجانده شوند. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید سعی کنید کل رزومه خود را در یک صفحه قرار دهید و تنها اطلاعاتی را ارائه کنید که شامل عملکرد کاری و توانایی شما در حرفه مورد نظر باشد. رزومه شما باید شامل تجربیات حرفه‌ای، سابقه آموزشی و مهارت‌های عادی تان باشد. بهتر است در رزومه خود عنوان کنید که مشتاق کار هستید و به روشنی اهداف شغلی خود را با شرکت در میان بگذارید.


انواع ویزاهای کار

کار در آمریکا

ویزاهای کار در آمریکا با توجه به شغل و سطح مهارت متفاوت است. یکی از پرکاربردترین و پردرآمدترین آن H1B است که به کارگران با مهارت های خاص اعم از سیستم های رایانه ای و مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزارها ، مهندسان الکترونیک ، محققان و متخصصان پزشکی داده می شود. اینها به مدت سه سال صادر می شود و گزینه ای برای تمدید یا برای تبدیل به اقامت دائم وجود دارد. برای کارگران کشاورزی فصلی و غیره می توان ویزای یک ساله صادر کرد که می تواند به مدت سه سال تمدید شود.

ویزای بعدی برای کار در آمریکا L1 نام دارد، و مخصوص کسانی است که در یک شعبه خاص و مشخص یک شرکت، در کشوری دیگر مشغول به فعالیت بوده اند؛ اما اکنون به آمریکا منتقل می شوند تا به ادامه فعالیت خود بپردازند.

نام ویزا بعدی جهت کار در آمریکا O-1 برای استعداد های درخشان صادر می شود. دریافت دعوت نامه از سوی یک کارفرما شرکت امکان دریافت این ویزا می باشد.

ویزا EB3 نیز برای کارگران و نیروهای غیر متخصص ارائه می شود. این ویزا به اشخاصی ارائه می شود که توانایی فنی و حرفه ای در مورد یک حوزه کاری داشته باشند. داشتن سابقه کار در این رابطه بسیار اهمیت دارد.


چگونه در آمریکا کار پیدا کنیم؟

مکان‌ها و بخش های زیادی برای یافتن کار در آمریکا وجود دارد و بسیاری از آن‌ها می‌توانند قبل از رسیدن پای شما به آمریکا درخواست شوند. ما به شما توصیه می‌کنیم بر شرکت ‌هایی تمرکز کنید که خارجی‌ها را به طور منظم استخدام می‌کنند. متقاضیان شغل باید آگاه باشند که متقاضیانی که در بازار کار مناسب و حرفه ای نیستند شانس کمی برای دریافت پیشنهاد شغلی دارند.  اینها برخی سوالات اولیه هستند که باید از خودتان قبل از جستجو بپرسید:

  • آیا شما یک کارمند بسیار واجد شرایط هستید یا پروفایل عمومی مناسب دارید؟
  • به کدام زبان ها تسلط دارید؟
  • مهارت‌های اصلی تان چیست؟ (این جنبه را نادیده نگیرید، کارفرمایان خیلی درباره افراد / مهارت‌های اجتماعی اهمیت می‌دهند)
  • مهارت ‌های دیجیتالی تان چیست؟
  • آیا دیپلم یا تحصیلات تان در آمریکا به رسمیت شناخته شده ‌است؟


هزینه های مهاجرت کاری در آمریکا به چه میزان است؟

زمانی که ویزای شما مورد تایید قرار می‌گیرد، ممکن است هزینه صدور ویزا را نیز پرداخت کنید. هزینه پردازش درخواست ویزا برای هر نوع مجوز متفاوت خواهد بود و در زمان درخواست قابل تعیین است.


1) مراجعه به سایت های کاریابی:

وب سایت‌هایی که در اینجا ذکر شده‌اند در میان مردم محبوب‌ترین گزینه ها برای جستجوی کار در آمریکا هستند. دلیل محبوبیت آن‌ها، پاسخ دهی و کارایی آنها می باشد. تماس گرفتن با یک شرکت جهت یافتن کار در آمریکا و ارائه درخواست می تواند روند کاریابی تان را بسیار جلو بیندازد؛ اما با این حال، سایت های کاریابی حجم قابل‌توجهی از فرصت‌های شغلی را در بر می‌گیرند.

  • وب سایت‌هایی برای مهاجران: این سایت‌ها در موقعیتی قرار دارند که مخاطب مهاجر را هدف قرار می‌دهند، که اگر ویزای کار معتبری نداشته باشید، برایتان مناسب خواهد بود. دو مورد Expatjobseeker و Xpatjobs برای کاریابی مناسب هستند. استفاده از گروه‌های LinkedIn نیز به شما در این مسیر کمک شایانی خواهد کرد.
  • Glassdoor: این سایت به شما این امکان را می‌دهد که پیش از درخواست، شرکت‌ها را چک کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات دست‌اول در مورد میانگین حقوق ، درجه‌بندی و منافع هر شرکت را از کارمندان سابق پیدا کنید.
  • در واقع یکی از بزرگ‌ترین پورتال‌های کار در جهان Indeed است. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا هرگونه اطلاعات لازم جهت کار در آمریکا را به سادگی دریافت کنید.

2) آژانس‌های استخدام خصوصی: آژانس‌های مشاغل خصوصی نقش مهمی در بازار کار در آمریکا ایفا می‌کنند. اگر شما به دنبال مشاغل بسیار شایسته و سمت‌های ارشد هستید (۷۰ درصد از مدیران ارشد اجرایی از طریق headhunters استخدام می‌شوند)؛ می توانید به سراغ آژانس های استخدامی بروید. حتی برخی از سازمان‌ها به طور فعال از متقاضیان کار درخواست می‌کنند.

3) سفر کاری تابستانی:

دانشجویان کالج و دانشگاه می‌توانند برای یک برنامه سفر تابستانی درخواست دهند. این کار به دانش آموزان بسیاری از کشورها اجازه می‌دهد، تا در ایالات‌متحده برای مدت‌زمان محدودی سفر کنند و با فرهنگ و روند کار در آمریکا آشنا شوند.

شرکت کنندگان باید ویزای J۱ دریافت کنند و نشان دهند که پس از اقامتشان به کشورهای زادگاهشان برمی گردند. اگر زیر ۳۰ سال باشید، می توانید این شانس را داشته باشید که برای کسب تجربه و آشنایی با محیط زندگی و کار در آمریکا به این کشور سفر کنید.


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به آمریکا

تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۲۵
محمدسعید کریمی

پنج نکته درباره ی تحصیل در آمریکا

پنج نکته درباره ی تحصیل در آمریکا

1. آمریکا اولین و بزرگترین منطقه برای مهاجرت تحصیلی از سراسر دنیاست و در حال حاضر 800،000 دانشجو خارجی در حال تحصیل در آمریکا هستند.

2. آمریکا از نظر وسعت و جمعیت سومین رتبه در دنیا را دارد.

3. این کشور دارای قدرتمندترین اقتصاد دنیاست و از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته است.

4. با کیفیت ترین مراکز آموزشی دنیا در آمریکا قرار دارد.

5. گزینه های تحصیلی و شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد.


سیستم آموزشی

ساختار

سیستم آموزش و تحصیل در آمریکا سه بخش است، دبستان از سن ( 5 تا 12 سالگی) متوسطه (12 تا 18 سالگی) دوره ی سوم و بالاتر از متوسطه ( بالاتر از 18 سالگی). تحصیل تا سن 16 سالگی اجباری است و همه ی دانش آموزان باید تحصیل کنند. 99 درصد از جمعیت آمریکا با سواد و تحصیل کرده هستند. 85 درصد دارای مدرک دیپلم هستند و 27 درصد از آنها تحصیلاتی عالی و دانشگاهی دارند. در سال 2009 حدود 77 میلیون دانش آموز و دانشجو در این کشور ثبت نام کرده بودند.

کنترل محلی

در بسیاری از کشورها وزارت آموزش و پرورش مسئولیت کنترل آموزش، منابع درسی و سیستم آموزشی هستند اما تحصیل در آمریکا هر ایالت و منطقه خودش مسئولیت منابع درسی، سیاست مالی دانشگاه و مدارس را بر عهده دارد و سیستم یک ایالت با ایالت دیگر متفاوت است. آژانس های اعتبار سنج مسئولیت نظارت بر موسسات آموزشی خصوصی را بر عهده دارند. اعتبار سنجی به دو نوع است. این آژانس ها اعتبار و ارزش علمی تمام موسسات را در منطقه ایالت و کشوری را مشخص می نمایند. رشته های بازرگانی،آموزش، داروسازی و مهندسی نهادهای مخصوص خود را دارند. بیشتر موسسات آموزشی دبیرستان و دانشگاهی بر عهده نهادهای خصوصی است.

تحصیل در دبیرستان آمریکایی

دانش آموزانی که در سال های سوم و یا چهارم دوره ی دبیرستان قرار دارند و کسانی که نمره دیپلم آنها پایین تر از حد نصاب برای پذیرش دانشگاه است می توانند در دبیرستان های آمریکایی مشغول تحصیل شوند. مدت زمان تحصیل در آمریکا در دبیرستان بستگی به سوابق تحصیلی دارد و تقریبا حدود 1 الی 2 سال می باشند.

تحصیل در دوره های زبان

اگر قصد دارید در موسسات و کالج هایی دوره ی زبان آموزی خود را ادامه دهید باید در یکی از آنها پذیرش شوید. مدت یادگیری زبان انگلیسی بستگی به اطلاعات قبلی فرد دارد و از 6 ماه تا یک سال طول می کشد. تحصیل در آمریکا را با اپلای من تجربه کنید.

تحصیل در مقطع لیسانس

اگر قصد تحصیل در آمریکا در این مقطع را دارید باید معدل بالایی داشته باشید و نمره مدرک آیلتس شما 6 باشد. پذیرش در این مقطع به سوابق تحصیلی شما بسیار بستگی دارد. پذیرش در این مقطع در تمام رشته های تحصیلی و دانشگاه ها صورت می گیرد. اگر نمره زبان شما کمتر از حد کافی باشد باید قبل از آغاز رشته تحصیلی در دوره ی زبان شرکت نمایید.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا

سالانه حدود 500 هزار دانشجو در مقطع فوق لیسانس در رشته های تحصیلی هنرهای زیبا، حقوق، علوم اجتماعی و آموزش و پرورش پذیرفته شده و حدود 1 الی 3 سال تحصیل می کنند. معمولا 6 یا 8 واحد تخصصی گذرانده می شود و در پایان پروژه تحقیقاتی و پایان نامه ارائه می شود. کسانی که متقاضی پذیرش تحصیل در آمریکا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا هستند باید دارای معدل بالای 14 و مدرک آیلتس با نمره 6 باشند و برای برخی رشته ها مدارک GREو GMAT ارائه دهند. پرونده های این مقاطع هر ساله از ماه جولای بررسی و پذیرفته می شوند. در مقطع دکترا تمرکز بیشتر بر روی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است و حدود 3 تا 5 سال طول می کشد. به همین دلیل هر چه سابقه تحقیقاتی، معدل و رزومه دانشجو پر بارتر باشد شانس پذیرفته شدن بیشتر و همچنین راحت تر می توان از بورس تحصیلی برخوردار شد.

سیستم نمره دهی و واحد های درسی

سیستم نمره در تحصیل در آمریکا به صورت ترکیبی از درصد و حروف است که به آن GPA می گویند:

  100 – 90% = A
 89 – 80% = B
 79 – 70% = C
 69 – 65% = D
 64 – 0% = F


بررسی انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا


ویزای f-1 (غیر مهاجرتی) تحصیل در آمریکا

بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه های آمریکا باید ویزای f-1 یعنی ویزای غیر مهاجرتی و تحصیلی را بگیرید. برای گرفتن این ویزا باید فرمی پر کنید و بعد از پرداخت هزینه ها به مصاحبه ای دعوت می شوید و بعد از این مراحل فایلی توسط یک سازمان به شما ارسال می شود که برای گرفتن ویزای تحصیل در آمریکا لازم است.

usa

با ویزای f-1 شما می توانید در سال اول تحصیل 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کنید البته فقط در محدوده دانشگاه و نه خارج از آن. بعد از سال اول اگر از طرف دانشگاه اجازه داشته باشید می توانید در خارج از محدوده دانشگاه کار کنید.

این نوع کار برای افرادی است که دوره ی کارآموزی دارند. دانشجویان دارنده ویزای f-1 حدود 12 ماه دوره ی آموزش عملی اختیاری هستند. اگر در رشته های علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضی تحصیل کنید می توانید دوره آموزشی 29 ماه را داشته باشید. وقتی شخصی دارای ویزای f-1 باشد و با همسر و فرزندان خود مهاجرت کند ویزای همسر و فرزند او f-2 خواهد بود. اگر همسر فردی که دارای مهاجرت تحصیلی می باشد قصد ادامه تحصیل داشته باشد باید ویزای خود را به f-1 تغییر دهد اما برای تحصیل فرزندان او در مدارس همان ویزای f-2 کافی خواهد بود.


ویزای j-1 تحصیل در آمریکا

کسانی که از طرف کشور مبدا خود از لحاظ مالی تامین شده اند و برای تبادلات فرهنگی به آمریکا مهاجرت می کنند نیاز به ویزای تحصیل در آمریکا j-1 دارند. کسانی که دارای ویزای j-1 هستند حدود 18 ماه آموزش دانشگاهی دارند و اگر دارای رساله ی دکترا باشند این مدت به 3 سال می رسد. همسر و فرزند این فرد دارای ویزای j-2 هستند و با این ویزا می توانند در مدارس و دانشگاه های آمریکا تحصیل نمایند. اگر فرد بعد از یک سال نیاز به کار کردن و درآمد بیشتری داشت دانشگاه اجازه کار کردن در خارج از محیط دانشگاه را به او می دهد.


ویزای M-1 تحصیل در آمریکا

اگر شما در دوره ی کاری ثبت نام کرده باشید ویزای M-1 به شما تعلق می گیرد. با این ویزا تحصیل در آمریکا شما به هیچ وجه اجازه کار کردن ندارید. به همسر و فرزند شما ویزای M-2 تعلق می گیرد و اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید درخواست تغییر ویزای تحصیل در آمریکا دهند.


شرایط و هزینه های زندگی آمریکا

نسبت به محل و شرایط زندگی هزینه ها متفاوت هستند اما به طور کلی مانند بسیاری از کشورهای مرفه دیگر است. کالاهای اساسی مثل غذا و لوازم زندگی به طور یکسان برای همه موجود است. کیفیت اقلام مصرفی متفاوت هستند و اغلب برندهای خاص و بسیار خوب در اختیار اقشار مرفه جامعه هستند. با وجود پیشرفته بودن و داشتن اقتصاد برتر فاصله ی طبقاتی فقیر و مرفه بسیار زیاد است. از لحاظ امنیت در بیشتر مناطق آمریکا امنیت برقرار است. در مناطق فقیر و حومه شهرها نرخ جرم و جنایت بیشتر است.هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است و بیشترین هزینه زندگی مربوط به مسئله مسکن می باشد. تحصیل در آمریکا را با ما تجربه کنید.

usa

زندگی و کار

هزینه های زندگی و تحصیل: هزینه زندگی سالانه حدود 12000 دلار در آمریکا است. این مبلغ با وجود همسر حدود 5000 دلار و با وجود فرزند 4000 دلار افزایش پیدا می کند. بیمه درمانی یکی از مهم ترین مسائل در آمریکاست و سالانه حدود 3500 تا 4000 دلار صرف انجام آن می شود. اپلای من راهی مطمئن برای تحصیل در آمریکا است.

مسکن

وقتی برای اولین بار و به قصد مهاجرت تحصیلی سفر کرده اید بهتر است دنبال اجاره خانه نگردید و در خوابگاه یا مسافرخانه های ارزان اقامت کنید. اصلا از طریق اینترنتی و از ایران اقدام به اجاره خانه نکنید. هزینه اجاره یک سوئیت 40 متری حدود 500 تا 600 دلار در ماه است که نسبت به شرایط کمتر و یا بیشتر می شود. شرایطی مثل داشتن مبل یا نه، نزدیک بودن به ایستگاه مترو و غیره..... برای داشتن یک ارتباط زبانی انگلیسی و تقسیم شدن اجاره خانه می توانید با کسی هم خانه شوید. تحصیل در آمریکا راهی عالی برای مهاجرت.


بیمه دانشجویی و تحصیل در آمریکا :

بیمه دانشجویی برای همه مهاجران لازم است زیرا هزینه های درمان در ایالات متحده آمریکا بسیار زیاد است. معمولا خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی عادی شامل بیمه نمی شوند. بنا بر قوانین و شرایط بسته شدن بیمه بین دانشگاه و شرکت بیمه می تواند بیماری هایی که از قبل وجود داشته تحت پوشش قرار گرفته یا نگرفته باشد.

اگر از قبل دچار بیماری بوده اید بهتر است قبل از مهاجرت با مشاور مهاجرتی مشورت کنید تا بدانید چگونه می توانید بیمه ی مداومی برای خود و یا اعضای خانواده خود داشته باشید. فکر نکنید با داشتن بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد، ویزیت پزشک و نسخه های دارو را باید خودتان پرداخت کنید البته درصد بیشتری را هم بیمه تحت پوشش قرار می دهد. حدود 100 الی 500 دلار باید برای هزینه ی بیمه خود پرداخت نمایید. دانشگاه فقط بیمه اولیه را برای دانشجویان فراهم می کند و در صورتی که به دنبال بیمه های تکمیلی هستید باید با مشاوران و شرکت های بیمه ای مشورت نمایید.تحصیل در آمریکا را با ما تجربه کنید.


کار در زمان تحصیل

کار در داخل دانشگاه:

اگر دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشید می توانید بدون نیاز به گرفتن اجازه به عنوان دستیار یا محقق کار کنید.

کار در خارج از دانشگاه:

اگر می خواهید در خارج از دانشگاه کار کنید باید شرایط لازم را داشته باشید. اول از همه باید یک دانشجوی تمام وقت باشی و دوما باید دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید دارای این طرح باشد.

usa

اگر دارای اجازه کار در خارج از دانشگاه باشید می توانید هفته ای 20 ساعت خارج از محیط دانشگاه کار کرده و درآمد داشته باشید. برای گرفتن این اجازه باید به اداره مهاجرت در آمریکا مراجعه کرده و فرم های مخصوصی را پر کنید. برای تحصیل در آمریکا با ما همراه باشید.

کار پس از پایان تحصیل در آمریکا :

اگر دارای حرفه و تخصص خاصی باشید و توسط یک شرکت یا کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شده باشید می توانید درخواست ویزای H-1 کنید. شرایط لازم برای گرفتن این ویزا داشتن حداقل مدرک لیسانس برای مهاجر و داشتن شرایط منطبق بر اداره مهاجرت برای کارفرما است. حدود یک سال برای صادر شدن این ویزا طول می کشد. اگر همسر و فرزند زیر 21 سال داشته باشید می توانند به عنوان همراه وارد آمریکا شوند اما حق کار کردن ندارند. تحصیل در آمریکا شرایطی عالی برای ساختن زندگی موفقیت آمیز است.


هزینه تحصیل در آمریکا

سالانه حدود 15000 تا 30000 هزینه تحصیل در آمریکا تخمین زده می شود.

کمک هزینه تحصیلی و وام:

در مقطع لیسانس کمک هزینه و وام تحصیلی زیاد نیست اما در مقاطع فوق لیسانس و دکترا بورس های بیشتری وجود دارد. وام را می توان به صورت بورسیه از دولت برای تحصیل در آمریکا و یا به شکل وام از خود موسسه خصوصی دریافت کرد. گاهی هم می توان برای داشتن کمک هزینه به عنوان دستیار آموزش در مقاطع فوق لیسانس و دکترا کار کرد. قبل از انتخاب دانشگاه شما باید دقت زیادی به شهریه، کمک هزینه دانشگاهی، بورس و کار در آن دانشگاه نمایید. در وب سایت هر دانشگاه می توانید اطلاعاتی درباره ی شهریه، هزینه بیمه و ثبت نام پیدا کنید.


 حرف های دانشجوی دکتری اقیانوس شناسی در ایالت نیوجرسی آمریکا درباره هزینه ها مالی:

من در یکی از گران ترین ایالت ها یعنی ایالت نیوجرسی زندگی و تحصیل در آمریکا می کنم. در زیر چند تا از هزینه ها را برای شما می نویسم. باید بدانید که فقط در شهرهای کالیفرنیا و واشنگتن می توانید قیمت های بیشتر از این را ببینید. در ضمن من متاهل هستم و یک فرزند دارم.


هزینه های اجباری تحصیل در آمریکا:


۱.مسکن و خانه: ۱ اتاق ۳۵۰ تا ۷۵۰، عموما ۵۰۰ تا ۶۰۰ (همه اعداد به دلار آمریکا). آپارتمان ۱ خوابه ۹۵۰ تا ۱۵۰۰، عموما ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ آپارتمان دو خوابه ۱۱۰۰ تا ۱۸۰۰، عموما ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ (توجه کنید در شهرهای دیگر امکان دارد حتی کمتر از نصف این مبالغ شود.با تحصیل در آمریکا آینده خود را تضمین کنید. این مبالغ شامل قبض ها و اینترنت، حدود میانگین هر ماه ۶۰ تا ۱۵۰، است.

۲. غذا: مجرد ۲۵۰ تا ۵۰۰، عموما ۳۰۰. متاهل (اگر خودتان غذا درست بپزید) ۱۰۰ تا ۲۵۰ برای هر نفر، عموما ۳۰۰ برای یک زوج

۳. ارتباطات و تلفن: ماهی ۴۰ تا ۱۲۰، بسته به سرویس استفاده شده


هزینه های متغیر:


1.اتومبیل : خرید یک خودرو معمولی ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ برای خودرو کهنه و ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نو (یک بار هزینه)، بنزین ۸۰ تا ۱۵۰ در ماه، تعویض روغن و فیلتر تقریبا هر ۳ ماه یک بار ۳۰ تا ۵۰، رجیستریشن هر سال حدود ۱۵۰، بیمه (اجباری) ماهی ۴۰ تا ۱۵۰ بسته به سابقه رانندگی و تخلف و …تحصیل در آمریکا گامی برای موفقیت.

2. پوشاک : مثل قیمت های لباس در ایران در شرایط عادی، در شرایط حراج فصلی تا یک سوم قیمت های ایران هم کاهش می یابد… (البته قیمت های ایران قبل از گران شدن ۱۳۸۹)برای تحصیل در آمریکا به اپلای من مراجعه نمایید.

3. لپ تاپ و کامپیوتر (حتما توصیه می شود از آمریکا تهیه کنید): حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ برای پی سی و ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ برای مک (برای مارک های معمولی)… وگرنه تا ۵۰۰۰ دلار هم هست!)

4.کتاب و نوشت افزار: کتاب را معمولا توسط کتابخانه، دانشکده، دوستان و اساتید میتوان خرید و مهیا کرد. اگر نه برای هر کتاب ۵۰ تا ۳۰۰ عموما متوسط ۱۰۰، با احتساب کتاب در سال حدود ماهی ۵۰. لوازم التحریر از ایران ارزان تر است. تحصیل در آمریکا با بهترین شرایط در اپلای من.

5. تفریحات و سرگرمی : رستوران ۸ تا ۲۵ (برای هر نفر)، سینما ۸ تا ۱۶، موزه ۵ تا ۲۰ (بعضی روزها و مکان ها رایگان)، تور کامل نیویورک سیتی حدود ۱۰۰ دلار

6. حمل و نقل عمومی : اتوبوس مسیر کوتاه ۲.۵ تا ۵ مسیر طولانی ولی نه بیشتر از ۱۰۰ مایل ۸ تا ۱۵. مترو ۵ تا ۲۵ وابسته به نوع راه

7. خدمات پزشکی و درمان : بیمه دانشگاه برای مجرد یا خانواده (در دانشگاه ما راتگرز فرقی نمی کند) ۱.۵ درصد حقوق دریافتی (حدود ماهی ۲۵ تا ۳۰ دلار). با این بیمه هر بار به هر نوع بیمارستان یا پزشک مراجعه شود فقط ۱۵ دلار توسط بیمار پرداخت میشود هر چند که خدمات زیادی دریافت کند. 50 دلار برای بستری شدن اورژانسی باید پرداخت کرد.

8. مراقبت از بچه:  برای پوشک و شیر خشک به علاوه چکاپ مرتب ماهانه حدود ۸۰ تا ۱۵دلار. در اصل موضوعات مختلفی دارد.


شرایط پذیرش

پذیرش مقطع کارشناسی:

برای پذیرش باید مدرک دیپلم 12 ساله و در صورت تحصیل در رشته های فنی دیپلم 11 ساله داشته باشید.

دو نوع پذیرش در مقطع کارشناسی وجود دارد:

  • 1. پذیرش به طور پیوسته
  • 2. پذیرش به طور ناپیوسته

پذیرش پیوسته تقریبا 4 سال طول می کشد تا تمام شود. در دوره های ناپیوسته ابتدا فرد با 2 سال تحصیل مدرک فوق دیپلم می گیرد و بعد دوره ی کارشناسی را که 2 سال طول می کشد می گذراند و مدرک لیسانس خود را با تحصیل در آمریکا دریافت می کند. برای پذیرش در هر نوع پذیرش داوطلب باید مدرک تافل داشته باشد. برای پذیرش در مقطع کارشناسی باید حداقل 17 سال سن داشت.

usa

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

برای پذیرش شدن در دانشگاه های انگلیسی زبان و تحصیل در آمریکا دو مهلت در سال دارید یکی در ترم ژانویه و یکی در ترم سپتامبر. در ترم های سپتامبر اکثر دانشگاه هارشته های زیادی را ارائه می کنند. مراحل پذیرش معمولا بین 3 تا 4 ماه به طول می انجامد. باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته را داشته باشید. به طور کلی معدل خاصی برای پذیرش در کارشناسی ارشد وجود ندارد و نسبت به دانشگاه فرق می کند اما بر اساس تجربه معدل نباید کمتر از 14 باشد.

پذیرش در مقطع دکترا:

برای اقدام به پذیرش در مقطع دکترا و تحصیل در آمریکا به بازه زمانی خاصی نیاز ندارید و هر زمان از سال می توانید اقدام نمایید. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات لازم است. باید از قبل سابقه تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشید و مدرک زبان تافل را نیز به همراه داشته باشید. بیشتر دانشگاه ها در مقطع دکترا از شما مدارک GMAT و یا GRE را درخواست می کنند.

باید در پر کردن فرمها بسیار دقت کنید زیرا این موضوع در پذیرش دانشگاه های آمریکا بسیار مهم است.


مدارک لازم جهت پذیرش:

برای تحصیل در آمریکا در همه ی مقطع ها، امتحان های بین المللی مانند آیلتس یا تافل و گاها برای کالج ها و در مقطع لیسانس، امتحان SAT و ACT ضروری است. که میتوان برای آنها ثبت نام آنلاین از طریق اینترنت را انجام داد. به علاوه موسسه اپلای من نیز برای کمک به سرعت یافتن روند امتحان، اقدام به ثبت نام افراد میکند.

مدارک مقطع لیسانس:


1. مدرک دیپلم و ریز نمرات تمامی سال های دبیرستان
2. امتحان SAT و ACT و یا (TOEFL, iBT: 80; CBT: 220; PBT: 550) یا IELTS ۶
3. فرم های تقاضای ثبت نام دانشگاه مورد نظر


مدارک مقطع فوق لیسانس :


1.دانشنامه مقطع کارشناسی همراه با ریز نمرات2. گذرنامه
3. مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز شامل IELTS یا TOEFL یا GRE یا GMAT
4. دو توصیه نامه استاد
5. رزومه به زبان انگلیسی
6. انگیزه نامه تحصیلی


مدارک مقطع دکتری

1. دانشنامه مقطع لیسانس و فوق لیسانس همراه با ریز نمرات
2. ویزا
3. مدرک زبان انگلیسی مثل (IELTS, TOEFL, GRE , GMAT)
4. حداقل دو توصیه نامه از اساتید قبلی (Letter of Recommendation)
5. رزومه و اطلاعاتی از سوابق تحصیلی
6. نامه انگیزشی (Letter of motivation / statement of purpose)
7. پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی و بررسی ( dissertation proposal)
8. خلاصه موضوع پایان نامه فوق لیسانس و شرحی از تحقیقات و مقالات علمی


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به آمریکا

کار در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۲۳
محمدسعید کریمی

مهاجرت به آمریکا و آشنایی بیشتر با این کشور

مهاجرت به آمریکا را می توان از راه تحصیل، سرمایه گذاری و کار به علت وسعت، و جمعیت قابل توجه آن بررسی نمود. مهاجرت به آمریکا عمدتا به دلیل کیفیت بالای زندگی، مورد توجه مهاجرانی است که می خواهند بهترین گزینه های زندگی را پیش روی خود قرار دهند. اگر بخواهیم کمی بیشتر با کشور آمریکا آشنا شویم، می توانیم از منظرهای گوناگونی آن را تفسیر کنیم. آمریکا از 50 ایالت مختلف تشکیل شده است. اگر به تصاویری که از این کشور روی صفحات مختلف اینترنت قرار دارد، نگاهی بیندازید به خوبی متوجه میشوید؛ که آمریکا آب و هوای مناسب و پراکندگی طبیعی جالب توجهی دارد.

مهاجرت به آمریکا

در آمریکا زبان رسمی وجود ندارد. با این حال مهم است؛ که بدانید زبان ملی مردم این کشور انگلیسی با لهجه آمریکایی است. اگر تسلط مناسبی بر زبان انگلیسی دارید؛ می توانید مطمئن باشید که مهاجرت به آمریکا یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

از معروف ترین و پرجمعیت ترین شهرهای این کشور می توان به نیویورک، لس آنجلس، کالیفرنیا، شیکاگو، تگزاس و.. اشاره نمود. البته دانشگاه های معروف این کشور نیاز به معرفی ندارند؛ و اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید می توان به بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه هاروارد، پرینستون و همچنین پنسیلوانیا اشاره نمود. در ادامه به بررسی انواع روش های مهاجرت به آمریکا پرداخته خواهد شد. با این حال اگر نیازمند مشاوره بیشتر هستید؛ با مشاوران متخصص گروه مهاجرتی اپلای من تماس برقرار کنید.


بررسی انواع راه های مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا به دلیل درآمد سرشار بسیار مورد توجه است. و به نوعی می توان گفت که جزء مزایای اصلی در آن بشمار می رود. ایجاد فرصت شغلی مناسب و بهتر شدن امور مالی، بالا بودن حقوق مهاجرانی که در کار خود مهارت لازم را دارند به آنها فرصت زندگی بهتری را ارائه می کند. بطور کلی روش های معروف مهاجرت به آمریکا به شرح زیر است :


مهاجرت به آمریکا از راه تحصیل در این کشور

مهاجرت به آمریکا از راه تحصیل برای شخص داوطلب در نهایت فرصت شغلی مناسبی ارائه می کند. چرا که دوره کارآموزی دانشجویان درست بعد از ترم اول آغاز خواهد شد. مطالبی که در دانشگاه های آمریکا به دانشجویان ارائه داده می شود بسیار مناسب و سطح بالا است.

مهاجرت به آمریکا

بطوریکه نام بسیاری از دانشگاه های معروف آمریکا را می توان در بین برترین موسسات آموزشی با کیفیت دنیا مشاهده نمود. برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آمریکا باید ریز نمرات به همراه پاسپورت، دانشنامه مقطع قبلی، انگیزه نامه و توصیه نامه استاد ( برای مقاطع ارشد و دکترا) را به زبان انگلیسی ارائه کنید.

ویزاهای تحصیلی که به دانشجویان در این رابطه اعطا می شود عبارتند از:

  • ویزای f-1:
  • ویزای j-1:
  • ویزای m-1:

 


اگر معدل شما در حد 16 یا بالاتر از آن است، رزومه علمی ( مقالات ISI و نمره GRE, GMAT) خوب نیز دارید؛ بهتر می توانید برای تحصیل رایگان در آمریکا اقدام کنید. این موضوع به دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا مرتبط است. دانشگاه هایی که تحصیل رایگان در آنها ارائه می شود عبارتند از:

  • کالج بریا: برای دانشجویان محروم.
  • دیپ اسپرینگز: فقط پذیرش آقایان.
  • آکادمی نیرو هوایی.
  • آکادمی گارد ساحلی آمریکا: رشته های مهندسی و علوم محیط.
  • موسسه وب: رشته معماری و مهندسی دریایی.
  • آکادمی نیرو دریایی آمریکا.


ویزای f-1

این ویزای آمریکا غیر مهاجرتی به داوطلبانی ارائه می شود که فرم ها و مصاحبه و هزینه های مرتبط با آن را پرداخته اند. برای دریافت این ویزا شما باید یک پروفایل SEVIS داشته باشید. با این ویزا اجازه کار دانشجو براساس تاییدیه های مرتبط دانشگاه و یک دوره یک ساله آموزش علمی OPT به وی اعطا می شود.

ویزای j-1

این ویزای آمریکا توریستی برای تبادلات فرهنگی به دانشجو ارائه می شود. با این ویزا می توان به مدت 18 ماه به تحصیل پرداخت. اجازه کار نیز در این نوع ویزا توسط سازمان های DHS/ICE اعطا می شود.

ویزای m-1

با داشتن این ویزا امکان کار کردن برای شخص وجود ندارد و برای داوطلبانی است که در دوره های کاری اقدام کرده باشند.


برای آگاهی بیشتر در زمینه تحصیل در آمریکا این مطلب را مطالعه کنید.


بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا

یکی از جمله مهمترین امکاناتی که دانشگاه ها و نهاد های این کشور به دانشجویان ارائه می کنند؛ بورسیه تحصیلی است. در بخش قبلی ذکر شد که برخی از دانشگاه ها امکان تحصیل رایگان را برای شما فراهم می کنند. اما بهتر است برخی از بورسیه های تحصیلی که با شرایط، آیلتس 7 به بالا و داشتن ایده های تحقیقاتی، برای مهاجرت به آمریکا از راه تحصیل به دانشجویان خارجی اعطا می شوند؛ را بررسی کنیم:

مهاجرت به آمریکا

  • برنامه دانشجویان فولبرایت: این کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بابت حرفه و هنر های جدید به مدت زمان بیشتر از یک سال ارائه می شود. ( پزشکی شامل این بورسیه نمی شود)
  • کمک هزینه تحصیلی هوبرت هامفری: برای متخصصین با تجربه، به منظور انجام مطالعات به مدت 10 ماه.
  • Abbey Road Summer: این بورس غیر دولتی در حدود هزار دلار، برای داوطلبان هنر و زبان است.
  • Tortuga Backpacks Study Abroad: ارزش آن هزار دلار و دو مرتبه در سال ارائه می شود.
  • The Next Gen Scholarship Fund: به دانشجویانی با معدل بالا در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور مانند واشنگتن دی سی به ارزش هزار دلار اعطا می شود.

 


مهاجرت به آمریکا از راه کار در این کشور

مهاجرت به آمریکا از راه کار هم طرفداران خاص خود را به دلیل رشد اقتصادی مناسب دارد. انواع ویزاهای کاری که در این زمینه ارائه می شوند عبارتند از:

  • ویزای h1b:

ویزای کار این کشور به کسانی اعطا می شود؛ که پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای معتبری داشته باشد. در این صورت به آن‌ها ویزای H1B داده می شود. مدت این ویزا نیز سه سال می باشد. اگر پیشنهاد کاری شما مرتبط با شغل خاصی باشد و دعوتنامه به طور مستقیم از این کشور دریافت کنید می توانید ویزای کاری خود را برای مهاجرت به آمریکا به گرین کارت این کشور تبدیل کنید.

مهاجرت به آمریکا

  • ویزای j1:

ویزای بعدی که برای این امر به فرد متقاضی اعطا می شود ویزای J1 است. این ویزا برای امور تحقیقی و تبادل نیرو به فرد اعطا می شود و نکته مهم آن این است که قابل تمدید به مدل دیگری نیست.

  • ویزای Eb3:

این ویزا کمتر به ایرانی ها تعلق می گیرد. و برای کسانی است که شغل دائمی در این کشور را طبق تاییدیه امور خارجه آمریکا دارند.

در روند مهاجرت به آمریکا از این طریق شما ابتدا باید برای دریافت حق شهروندی اقدام کنید و سپس می توانید خانواده خود را به همراه ببرید.


مهاجرت به آمریکا از راه سرمایه گذاری در این کشور

برای سرمایه گذاری و مهاجرت به آمریکا از این راه، باید مبلغی در حدود 500 هزار یا 1 میلیون دلار در یک پروژه سرمایه گذاری کنید. با سرمایه گذاری به کمک ویزای سرمایه گذاری EB-5 می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. این سرمایه گذاری ملزم به ایجاد حدود ده شغل جدید است که می توانند مستقیم یا بر مبنای هزینه باشند. که در نهایت می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام نمود.

ارائه نمودن اظهارنامه مالیاتی از کشور وی با سند و مدرک USCIS در این زمینه کاملا الزامی است. این مدرک البته برگشت سرمایه را ضمانت نخواهد کرد. برای دریافت گرین کارت آمریکا نیز باید بتوانید اثبات کنید؛ که سرمایه گذاری شما برای این روش مهاجرت به آمریکا سوددهی مناسبی دارد. در صورت وجود سوالات و نیازمندی به راهنمایی های بیشتر حتما با مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من تماس برقرار کنید. چرا که ریسک دریافت این ویزا و سرمایه گذاری در آمریکا چندان مطلوب نیست و نیاز به بررسی های بیشتر دارد.


هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا چگونه است؟

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا جزء موضوعاتی است که حتما باید جدی گرفته شود. در ابتدا می توان گفت که، دانشگاه های ایالتی و دانشگاه های خصوصی در آمریکا موجود است؛ که نوع اول هزینه های کمتری نسبت به نوع دوم دارد.

  • دانشگاه های کم هزینه دولت با شهریه 12 هزار دلار
  • دانشگاه های پر هزینه دولت با شهریه 25 هزار دلار
  • دانشگاه های غیر دولتی کم هزینه و پرهزینه به ترتیب با شهریه 18 و 35 هزار دلار

در نتیجه با در نظر گرفتن این هزینه ها بهتر می توانید برای مهاجرت به آمریکا تصمیم گیری نمایید. هزینه تحصیل بطور کلی در آمریکا در حدود رقمی بین 15 تا 30 هزار دلار در سال حساب می شود. این در حالی است که هزینه زندگی در این کشور به طور تقریبی حدودا 12 هزار دلار در سال محاسبه می شود. البته این هزینه بسته به شرایط زندگی افراد متغیر است. و اگر خانواده همراه شما باشد ممکن است این رقم پایین و بالا شود.

دو فاکتور اساسی در هزینه های زندگی در آمریکا مرتبط با مسکن و بیمه درمانی شخص است که نباید آن ها را دست کم گرفت. در صورت وجود سوالات بیشتر می توانید با گروه مهاجرتی اپلای من تماس برقرار کنید.


مقالات پیشنهادی:

تحصیل در آمریکا

کار در آمریکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۲۰
محمدسعید کریمی

مشاغل مورد نیاز جهت کار در آلمان

با توجه به اینکه آلمان جزء چند کشور برتر دنیا از لحاظ صنعت و اقتصاد می باشد و فرصت های شغلی در آن فراوان می باشد تقریبا هر کسی که متخصص باشد میتواند شغلی برای خود دست و پا کند اما برای برخی مشاغل فرصت های بیشتری است که در این قسمت به آن می پردازیم

کار در آلمان
  • مهندس مکانیک و خودرو
  • مهندس فلز و جوشکاری
  • مسئول تحقیق و توسعه فنی
  • صنعت گر عمومی (قفل ساز، نجار، لوله کش و …)
  • متخصص فناوری اطلاعات
  • متخصصین رشته های پزشکی مخصوصا پرستاری
  • متخصصین فروش
  • متخصصین امور مالی و حسابداری
  • توسعه دهنده نرم افزار و برنامه نویس
  • تکنسین های فنی و مهندسی

اگر نیروی کار متخصص هستید مهاجرت کاری به آلمان برای شما ساده تر شده است

همانطور که اشاره کردیم به علت نیاز شدید کشور آلمان به نیروی کار در اواسط سال 2019 قانونی را به تصویب رساندند که روند مهاجرت کاری متخصصانی که مقیم کشور هایی خارج از اروپا هستند به آلمان را آسان تر نمود.در این قانون یافتن شغل مناسب و دریافت ویزای کاری آلمان برای کسانی که در حرفه خود متخصص هستند یا مدرک تحصیلی مرتبط دارند آسان تر شده است.در مفاد این قانون ذکر شده است که شرکت های آلمانی مجازند افرادی که خارج از اتحادیه اروپا اقامت دارند و دارای مدرک تحصیلی و یا تخصص در رسته ای میباشند را استخدام و در زمینه های مختلف کاری استفاده نمایند.

اتباع کشور های غیر اروپایی که دارای تخصص در حرفه های مختلف اند می توانند به آلمان سفر کنند و 6 ماه در جستجوی شغل مناسب باشند.در صورتی که در طول این زمان 6 ماهه شغلی پیدا کنند طبق این قانون جدید حتی نیازی به ارائه مدارک جهت اثبات توانایی های خود ندارند.

در واقع قانونی مشابه از چند سال پیش در آلمان وجود داشت که متقاضیان نیاز به مدارک بالای تحصیلی داشتند اما با تصویب قانون جدید امکان دریافت ویزای کاری آلمان برای افراد دارای تخصص فنی و کارگران راحت تر شده است.


انواع ویزای کاری آلمان

کار در آلمان

هر تبعه غیر آلمانی که بخواهد مشغول به کار در آلمان شود نیاز به ویزای کاری دارد.کشور آلمان سه نوع ویزای کاری دارد:

  • ویزای 6 ماهه جست و جوی شغل
  • ویزای کار با دریافت پیشنهاد شغلی
  • ویزای blue card ویژه متخصصان

شرایط دریافت ویزاهای کاری برای اتباع کشور های مختلف نیز تفاوت دارد که ما در این مقاله شرایط برای ایرانیان را بررسی میکنیم.


ویزای نیروی کار ماهر یا skilled worker

برای دریافت این نوع ویزا شما نیاز به دریافت کردن پیشنهاد شغل از یک کارفرما دارید.برای این کار کارفرمای مورد نظر باید ابتدا شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در کشور آلمان و 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی کند.در صورتی که در این مدتی متقاضی برای شغل مورد نظر پیدا نشد کارفرما میتواند از شما برای این کار دعوت نماید.البته شخص کارفرما یا وکیل او می تواند به اداره کار آلمان مراجعه نماید و آن ها را قانع نماید که برای شغل مورد نظرش متقاضی وجود ندارد و باید شما را استخدام کند.


ویزای جست و جوی کار در آلمان یا job seeker

با دریافت این ویزا همان طور که گفتیم به شما مهلتی 6 ماهه داده میشود تا در کشور آلمان به جست و جوی کار بپردازید.برای دریافت این ویزا شما باید حداقل مدرک تحصیلی لیسانس داشته باشید و همین طور باید مدرک زبان آلمانیذ B1 داشته باشید.شما برای دریافت هر نوع ویزای کاری نیازمند دریافت این مدرک هستید چون برقراری ارتباط مستلزم یادگیری زبان آلمانی می باشد.

با دریافت این ویزا شخص به صورت انفرادی وارد خاک آلمان می شود و 6 ماه برای مشغول به کار شدن و انعقاد قرارداد کاری زمان دارد.اگر در مهلت 6 ماهه موفق به یافتن شغلی شود و قراردادی حداقل یکساله منعقد کند میتواند همسر و فرزندان خود را نیز به آلمان بیاورد.لازم به ذکر است شغل پیدا شده باید مرتبط به مدرک تحصیلی و توانایی های فرد باشد.

پس از انعقاد قرارداد فرد متقاضی در ابتدا کارت اقامت یکساله دریافت میکند.پس از این یکسال بار دیگر اقامت یکساله دریافت میکند و در نهایت پس از این دوسال اقامت سه ساله دریافت خواهد کرد.بعد از گذشتن این پنج سال متقاضی میتواند اقدام به درخواست اقامت دائم نماید.


کارت آبی یا blue card  ویژه متخصصان

یکی از ویزاهای کاری کشور آلمان کارت آبی است که افراد متخصص میتوانند آنرا دریافت کنند.با این کارت متقاضی میتواند به راحتی در کشور های اتحادیه اروپا به جز انگلستان، دانمارک و ایرلند کار و زندگی نماید.این ویزا قابلیت تمدید شدن و تبدیل شدن به اقامت دائم را دارا است.

با داشتن این نوع اقامت علاوه بر خودتان همسر و فرزندان شما نیز از مزایای اقامت بهره مند میشوند و اجازه کار و تحصیل در آلمان را کسب میکنند.با داشتن کارت آبی پروسه دریافت اقامت دائم نسبت به انواع دیگر ویزاهای کاری بسیار کوتاه می شود و افراد پس از طی شدن زمانی حتی کمتر از 3 سال می توانند نسبت به تبدیل کارت آبی به اقامت دائم اقدام نمایند.پس از گذشت 3 سال از اقامت دائم میتوان درخواست پاسپورت آلمان را داد.

برای دریافت ویزای بلو کارت باید مدرک تحصیلی معتبر اعتبار آن توسط مقامات دولتی آلمان تایید شود داشته باشید و همچنین قرارداد کاری در آلمان منعقد کنید که حداقل درآمد ناخالص سالانه آن 44800 یورو باشد.لازم به ذکر است اگر شغل شما جز فهرست مشاغل خاص یا مورد نیاز شدید آلمان باشد با قراردادی که درآمد ناخالص سالانه آن 34944 یورو باشد میتوانید درخواست کارت آبی کنید.کارت آبی حداکثر میتواند 33 ماه اعتبار داشته باشد که پس از طی شدن این مدت اگر همچنان فرد شاغل باشد میتوان آن را به اقامت دائم PR  آلمان تغییر دهد.

نکته ای که قابل ذکر است این است که اگر متقاضی بتواند در هنگام ورود به آلمان یا در حین اقامت مدرک زبان آلمانی B1  را دریافت کند پروسه دریافت اقامت دائم او از حداقل 33 ماه به 21 ماه کاهش می یابد و پس از آن میتوان برای دریافت اقامت دائم آلمان برای خود و خانواده اش اقدام کند.ضمنا ویزای کارت آبی را نمیتوان بدون پیشنهاد شغل معتبر دریافت نمود.


مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار در آلمان

اگر به دنبال یافتن شغلی در کشور آلمان هستید شانس شما از طریق ویزای جست و جوی شغل بیشتر است.معمولا افرادی که این نوع ویزا را دارند بیشتر مورد توجه کارفرمایان قرار میگیرند به این دلیل که به سرعت آماده شروع کار می باشند.برای دریافت ویزای کاری آلمان مدارکی را باید ارائه دهید که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

  • تکمیل نمودن فرم تقاضا
  • ارائه 3 قطعه عکس 4*6
  • کپی صفحات پاسپورت و شناسنامه و اصل آن ها
  • ارائه مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • ترجمه مدارک هویتی و تحصیلی به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • ارائه سوابق کاری و حرفه ای
  • ارائه نامه ای که هدف شما را از سفر به آلمان توضیح دهد
  • مدرک زبان آلمانی B1
  •  پرینت موجودی حساب جهت اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی در آلمان
  • بسته به فرد متقاضی دهنده ممکن است مدارک دیگری نیز از وی خواسته شود.

مدارک ارائه شده توسط شما باید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه مهر شده باشند و مورد تأیید سفارت قرار بگیرند.مدت زمان صدور ویزای موقت کاری از 6 تا 8 هفته متغیر می باشد.در این زمان مدارک فرد توسط دولت آلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.پس از حصول نتیجه سفارت به صورت تلفنی به متقاضی اطلاع می دهد.


نرخ بیکاری در آلمان

اگر قصد مهاجرت کاری به کشوری را دارید حتما باید قبل از این کار بررسی کنید نرخ بیکاری در آن کشور چه میزان می باشد.نرخ بیکاری در کشور آلمان در سال 2018 میلادی 3.73 درصد گزارش شده است که بسیار مناسب می باشد و نشان دهنده این است که میزان بیکاری در این کشور بسیار اندک بوده و فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد.پیش بینی شده این نرخ نیز در سال های آینده کاهش داشته باشد و در سال 2024 به 3.1 درصد برسد.

میزان درآمد مشاغل در آلمان چقدر است؟

برای افرادی که تصمیم به مهاجرت کاری میگیرند یکی از اصلی ترین عوامل میزان درآمد در کشور مقصد است.در آلمان درآمد ماهانه افراد در سطح بالایی قرار دارد و میتوان زندگی نسبتا مرفهی را با آن داشت

داشتن شرایط زیر میتواند شانس دریافت اقامت کاری را بالا ببرد

مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر

مدارک آموزشی فنی و حرفه ای

داشتن سابقه کار طولانی (ترجیحا 5 سال)

سن کمتر از 40 سال

داشتن مدرک زبان انگلیسی و آلمانی

با توجه به تمام مسائلی که ذکر کردیم می توان گفت که کشور آلمان برای مهاجرانی که میخواهند برای کار به کشوری دیگر سفر کنند جزء ایده آل ترین گزینه ها می باشد.


مقالات و مطالب مرتبط زیر را جهت مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم:

تحصیل در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت به آلمان

ویزای کار آلمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۱:۰۶
محمدسعید کریمی