مهاجران

وبلاگ شخصی سعید کریمی
يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۲۳ ب.ظ

تحصیل در آمریکا

پنج نکته درباره ی تحصیل در آمریکا

پنج نکته درباره ی تحصیل در آمریکا

1. آمریکا اولین و بزرگترین منطقه برای مهاجرت تحصیلی از سراسر دنیاست و در حال حاضر 800،000 دانشجو خارجی در حال تحصیل در آمریکا هستند.

2. آمریکا از نظر وسعت و جمعیت سومین رتبه در دنیا را دارد.

3. این کشور دارای قدرتمندترین اقتصاد دنیاست و از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته است.

4. با کیفیت ترین مراکز آموزشی دنیا در آمریکا قرار دارد.

5. گزینه های تحصیلی و شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد.


سیستم آموزشی

ساختار

سیستم آموزش و تحصیل در آمریکا سه بخش است، دبستان از سن ( 5 تا 12 سالگی) متوسطه (12 تا 18 سالگی) دوره ی سوم و بالاتر از متوسطه ( بالاتر از 18 سالگی). تحصیل تا سن 16 سالگی اجباری است و همه ی دانش آموزان باید تحصیل کنند. 99 درصد از جمعیت آمریکا با سواد و تحصیل کرده هستند. 85 درصد دارای مدرک دیپلم هستند و 27 درصد از آنها تحصیلاتی عالی و دانشگاهی دارند. در سال 2009 حدود 77 میلیون دانش آموز و دانشجو در این کشور ثبت نام کرده بودند.

کنترل محلی

در بسیاری از کشورها وزارت آموزش و پرورش مسئولیت کنترل آموزش، منابع درسی و سیستم آموزشی هستند اما تحصیل در آمریکا هر ایالت و منطقه خودش مسئولیت منابع درسی، سیاست مالی دانشگاه و مدارس را بر عهده دارد و سیستم یک ایالت با ایالت دیگر متفاوت است. آژانس های اعتبار سنج مسئولیت نظارت بر موسسات آموزشی خصوصی را بر عهده دارند. اعتبار سنجی به دو نوع است. این آژانس ها اعتبار و ارزش علمی تمام موسسات را در منطقه ایالت و کشوری را مشخص می نمایند. رشته های بازرگانی،آموزش، داروسازی و مهندسی نهادهای مخصوص خود را دارند. بیشتر موسسات آموزشی دبیرستان و دانشگاهی بر عهده نهادهای خصوصی است.

تحصیل در دبیرستان آمریکایی

دانش آموزانی که در سال های سوم و یا چهارم دوره ی دبیرستان قرار دارند و کسانی که نمره دیپلم آنها پایین تر از حد نصاب برای پذیرش دانشگاه است می توانند در دبیرستان های آمریکایی مشغول تحصیل شوند. مدت زمان تحصیل در آمریکا در دبیرستان بستگی به سوابق تحصیلی دارد و تقریبا حدود 1 الی 2 سال می باشند.

تحصیل در دوره های زبان

اگر قصد دارید در موسسات و کالج هایی دوره ی زبان آموزی خود را ادامه دهید باید در یکی از آنها پذیرش شوید. مدت یادگیری زبان انگلیسی بستگی به اطلاعات قبلی فرد دارد و از 6 ماه تا یک سال طول می کشد. تحصیل در آمریکا را با اپلای من تجربه کنید.

تحصیل در مقطع لیسانس

اگر قصد تحصیل در آمریکا در این مقطع را دارید باید معدل بالایی داشته باشید و نمره مدرک آیلتس شما 6 باشد. پذیرش در این مقطع به سوابق تحصیلی شما بسیار بستگی دارد. پذیرش در این مقطع در تمام رشته های تحصیلی و دانشگاه ها صورت می گیرد. اگر نمره زبان شما کمتر از حد کافی باشد باید قبل از آغاز رشته تحصیلی در دوره ی زبان شرکت نمایید.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا

سالانه حدود 500 هزار دانشجو در مقطع فوق لیسانس در رشته های تحصیلی هنرهای زیبا، حقوق، علوم اجتماعی و آموزش و پرورش پذیرفته شده و حدود 1 الی 3 سال تحصیل می کنند. معمولا 6 یا 8 واحد تخصصی گذرانده می شود و در پایان پروژه تحقیقاتی و پایان نامه ارائه می شود. کسانی که متقاضی پذیرش تحصیل در آمریکا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا هستند باید دارای معدل بالای 14 و مدرک آیلتس با نمره 6 باشند و برای برخی رشته ها مدارک GREو GMAT ارائه دهند. پرونده های این مقاطع هر ساله از ماه جولای بررسی و پذیرفته می شوند. در مقطع دکترا تمرکز بیشتر بر روی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است و حدود 3 تا 5 سال طول می کشد. به همین دلیل هر چه سابقه تحقیقاتی، معدل و رزومه دانشجو پر بارتر باشد شانس پذیرفته شدن بیشتر و همچنین راحت تر می توان از بورس تحصیلی برخوردار شد.

سیستم نمره دهی و واحد های درسی

سیستم نمره در تحصیل در آمریکا به صورت ترکیبی از درصد و حروف است که به آن GPA می گویند:

  100 – 90% = A
 89 – 80% = B
 79 – 70% = C
 69 – 65% = D
 64 – 0% = F


بررسی انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا


ویزای f-1 (غیر مهاجرتی) تحصیل در آمریکا

بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه های آمریکا باید ویزای f-1 یعنی ویزای غیر مهاجرتی و تحصیلی را بگیرید. برای گرفتن این ویزا باید فرمی پر کنید و بعد از پرداخت هزینه ها به مصاحبه ای دعوت می شوید و بعد از این مراحل فایلی توسط یک سازمان به شما ارسال می شود که برای گرفتن ویزای تحصیل در آمریکا لازم است.

usa

با ویزای f-1 شما می توانید در سال اول تحصیل 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کنید البته فقط در محدوده دانشگاه و نه خارج از آن. بعد از سال اول اگر از طرف دانشگاه اجازه داشته باشید می توانید در خارج از محدوده دانشگاه کار کنید.

این نوع کار برای افرادی است که دوره ی کارآموزی دارند. دانشجویان دارنده ویزای f-1 حدود 12 ماه دوره ی آموزش عملی اختیاری هستند. اگر در رشته های علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضی تحصیل کنید می توانید دوره آموزشی 29 ماه را داشته باشید. وقتی شخصی دارای ویزای f-1 باشد و با همسر و فرزندان خود مهاجرت کند ویزای همسر و فرزند او f-2 خواهد بود. اگر همسر فردی که دارای مهاجرت تحصیلی می باشد قصد ادامه تحصیل داشته باشد باید ویزای خود را به f-1 تغییر دهد اما برای تحصیل فرزندان او در مدارس همان ویزای f-2 کافی خواهد بود.


ویزای j-1 تحصیل در آمریکا

کسانی که از طرف کشور مبدا خود از لحاظ مالی تامین شده اند و برای تبادلات فرهنگی به آمریکا مهاجرت می کنند نیاز به ویزای تحصیل در آمریکا j-1 دارند. کسانی که دارای ویزای j-1 هستند حدود 18 ماه آموزش دانشگاهی دارند و اگر دارای رساله ی دکترا باشند این مدت به 3 سال می رسد. همسر و فرزند این فرد دارای ویزای j-2 هستند و با این ویزا می توانند در مدارس و دانشگاه های آمریکا تحصیل نمایند. اگر فرد بعد از یک سال نیاز به کار کردن و درآمد بیشتری داشت دانشگاه اجازه کار کردن در خارج از محیط دانشگاه را به او می دهد.


ویزای M-1 تحصیل در آمریکا

اگر شما در دوره ی کاری ثبت نام کرده باشید ویزای M-1 به شما تعلق می گیرد. با این ویزا تحصیل در آمریکا شما به هیچ وجه اجازه کار کردن ندارید. به همسر و فرزند شما ویزای M-2 تعلق می گیرد و اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید درخواست تغییر ویزای تحصیل در آمریکا دهند.


شرایط و هزینه های زندگی آمریکا

نسبت به محل و شرایط زندگی هزینه ها متفاوت هستند اما به طور کلی مانند بسیاری از کشورهای مرفه دیگر است. کالاهای اساسی مثل غذا و لوازم زندگی به طور یکسان برای همه موجود است. کیفیت اقلام مصرفی متفاوت هستند و اغلب برندهای خاص و بسیار خوب در اختیار اقشار مرفه جامعه هستند. با وجود پیشرفته بودن و داشتن اقتصاد برتر فاصله ی طبقاتی فقیر و مرفه بسیار زیاد است. از لحاظ امنیت در بیشتر مناطق آمریکا امنیت برقرار است. در مناطق فقیر و حومه شهرها نرخ جرم و جنایت بیشتر است.هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است و بیشترین هزینه زندگی مربوط به مسئله مسکن می باشد. تحصیل در آمریکا را با ما تجربه کنید.

usa

زندگی و کار

هزینه های زندگی و تحصیل: هزینه زندگی سالانه حدود 12000 دلار در آمریکا است. این مبلغ با وجود همسر حدود 5000 دلار و با وجود فرزند 4000 دلار افزایش پیدا می کند. بیمه درمانی یکی از مهم ترین مسائل در آمریکاست و سالانه حدود 3500 تا 4000 دلار صرف انجام آن می شود. اپلای من راهی مطمئن برای تحصیل در آمریکا است.

مسکن

وقتی برای اولین بار و به قصد مهاجرت تحصیلی سفر کرده اید بهتر است دنبال اجاره خانه نگردید و در خوابگاه یا مسافرخانه های ارزان اقامت کنید. اصلا از طریق اینترنتی و از ایران اقدام به اجاره خانه نکنید. هزینه اجاره یک سوئیت 40 متری حدود 500 تا 600 دلار در ماه است که نسبت به شرایط کمتر و یا بیشتر می شود. شرایطی مثل داشتن مبل یا نه، نزدیک بودن به ایستگاه مترو و غیره..... برای داشتن یک ارتباط زبانی انگلیسی و تقسیم شدن اجاره خانه می توانید با کسی هم خانه شوید. تحصیل در آمریکا راهی عالی برای مهاجرت.


بیمه دانشجویی و تحصیل در آمریکا :

بیمه دانشجویی برای همه مهاجران لازم است زیرا هزینه های درمان در ایالات متحده آمریکا بسیار زیاد است. معمولا خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی عادی شامل بیمه نمی شوند. بنا بر قوانین و شرایط بسته شدن بیمه بین دانشگاه و شرکت بیمه می تواند بیماری هایی که از قبل وجود داشته تحت پوشش قرار گرفته یا نگرفته باشد.

اگر از قبل دچار بیماری بوده اید بهتر است قبل از مهاجرت با مشاور مهاجرتی مشورت کنید تا بدانید چگونه می توانید بیمه ی مداومی برای خود و یا اعضای خانواده خود داشته باشید. فکر نکنید با داشتن بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد، ویزیت پزشک و نسخه های دارو را باید خودتان پرداخت کنید البته درصد بیشتری را هم بیمه تحت پوشش قرار می دهد. حدود 100 الی 500 دلار باید برای هزینه ی بیمه خود پرداخت نمایید. دانشگاه فقط بیمه اولیه را برای دانشجویان فراهم می کند و در صورتی که به دنبال بیمه های تکمیلی هستید باید با مشاوران و شرکت های بیمه ای مشورت نمایید.تحصیل در آمریکا را با ما تجربه کنید.


کار در زمان تحصیل

کار در داخل دانشگاه:

اگر دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشید می توانید بدون نیاز به گرفتن اجازه به عنوان دستیار یا محقق کار کنید.

کار در خارج از دانشگاه:

اگر می خواهید در خارج از دانشگاه کار کنید باید شرایط لازم را داشته باشید. اول از همه باید یک دانشجوی تمام وقت باشی و دوما باید دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید دارای این طرح باشد.

usa

اگر دارای اجازه کار در خارج از دانشگاه باشید می توانید هفته ای 20 ساعت خارج از محیط دانشگاه کار کرده و درآمد داشته باشید. برای گرفتن این اجازه باید به اداره مهاجرت در آمریکا مراجعه کرده و فرم های مخصوصی را پر کنید. برای تحصیل در آمریکا با ما همراه باشید.

کار پس از پایان تحصیل در آمریکا :

اگر دارای حرفه و تخصص خاصی باشید و توسط یک شرکت یا کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شده باشید می توانید درخواست ویزای H-1 کنید. شرایط لازم برای گرفتن این ویزا داشتن حداقل مدرک لیسانس برای مهاجر و داشتن شرایط منطبق بر اداره مهاجرت برای کارفرما است. حدود یک سال برای صادر شدن این ویزا طول می کشد. اگر همسر و فرزند زیر 21 سال داشته باشید می توانند به عنوان همراه وارد آمریکا شوند اما حق کار کردن ندارند. تحصیل در آمریکا شرایطی عالی برای ساختن زندگی موفقیت آمیز است.


هزینه تحصیل در آمریکا

سالانه حدود 15000 تا 30000 هزینه تحصیل در آمریکا تخمین زده می شود.

کمک هزینه تحصیلی و وام:

در مقطع لیسانس کمک هزینه و وام تحصیلی زیاد نیست اما در مقاطع فوق لیسانس و دکترا بورس های بیشتری وجود دارد. وام را می توان به صورت بورسیه از دولت برای تحصیل در آمریکا و یا به شکل وام از خود موسسه خصوصی دریافت کرد. گاهی هم می توان برای داشتن کمک هزینه به عنوان دستیار آموزش در مقاطع فوق لیسانس و دکترا کار کرد. قبل از انتخاب دانشگاه شما باید دقت زیادی به شهریه، کمک هزینه دانشگاهی، بورس و کار در آن دانشگاه نمایید. در وب سایت هر دانشگاه می توانید اطلاعاتی درباره ی شهریه، هزینه بیمه و ثبت نام پیدا کنید.


 حرف های دانشجوی دکتری اقیانوس شناسی در ایالت نیوجرسی آمریکا درباره هزینه ها مالی:

من در یکی از گران ترین ایالت ها یعنی ایالت نیوجرسی زندگی و تحصیل در آمریکا می کنم. در زیر چند تا از هزینه ها را برای شما می نویسم. باید بدانید که فقط در شهرهای کالیفرنیا و واشنگتن می توانید قیمت های بیشتر از این را ببینید. در ضمن من متاهل هستم و یک فرزند دارم.


هزینه های اجباری تحصیل در آمریکا:


۱.مسکن و خانه: ۱ اتاق ۳۵۰ تا ۷۵۰، عموما ۵۰۰ تا ۶۰۰ (همه اعداد به دلار آمریکا). آپارتمان ۱ خوابه ۹۵۰ تا ۱۵۰۰، عموما ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ آپارتمان دو خوابه ۱۱۰۰ تا ۱۸۰۰، عموما ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ (توجه کنید در شهرهای دیگر امکان دارد حتی کمتر از نصف این مبالغ شود.با تحصیل در آمریکا آینده خود را تضمین کنید. این مبالغ شامل قبض ها و اینترنت، حدود میانگین هر ماه ۶۰ تا ۱۵۰، است.

۲. غذا: مجرد ۲۵۰ تا ۵۰۰، عموما ۳۰۰. متاهل (اگر خودتان غذا درست بپزید) ۱۰۰ تا ۲۵۰ برای هر نفر، عموما ۳۰۰ برای یک زوج

۳. ارتباطات و تلفن: ماهی ۴۰ تا ۱۲۰، بسته به سرویس استفاده شده


هزینه های متغیر:


1.اتومبیل : خرید یک خودرو معمولی ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ برای خودرو کهنه و ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نو (یک بار هزینه)، بنزین ۸۰ تا ۱۵۰ در ماه، تعویض روغن و فیلتر تقریبا هر ۳ ماه یک بار ۳۰ تا ۵۰، رجیستریشن هر سال حدود ۱۵۰، بیمه (اجباری) ماهی ۴۰ تا ۱۵۰ بسته به سابقه رانندگی و تخلف و …تحصیل در آمریکا گامی برای موفقیت.

2. پوشاک : مثل قیمت های لباس در ایران در شرایط عادی، در شرایط حراج فصلی تا یک سوم قیمت های ایران هم کاهش می یابد… (البته قیمت های ایران قبل از گران شدن ۱۳۸۹)برای تحصیل در آمریکا به اپلای من مراجعه نمایید.

3. لپ تاپ و کامپیوتر (حتما توصیه می شود از آمریکا تهیه کنید): حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ برای پی سی و ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ برای مک (برای مارک های معمولی)… وگرنه تا ۵۰۰۰ دلار هم هست!)

4.کتاب و نوشت افزار: کتاب را معمولا توسط کتابخانه، دانشکده، دوستان و اساتید میتوان خرید و مهیا کرد. اگر نه برای هر کتاب ۵۰ تا ۳۰۰ عموما متوسط ۱۰۰، با احتساب کتاب در سال حدود ماهی ۵۰. لوازم التحریر از ایران ارزان تر است. تحصیل در آمریکا با بهترین شرایط در اپلای من.

5. تفریحات و سرگرمی : رستوران ۸ تا ۲۵ (برای هر نفر)، سینما ۸ تا ۱۶، موزه ۵ تا ۲۰ (بعضی روزها و مکان ها رایگان)، تور کامل نیویورک سیتی حدود ۱۰۰ دلار

6. حمل و نقل عمومی : اتوبوس مسیر کوتاه ۲.۵ تا ۵ مسیر طولانی ولی نه بیشتر از ۱۰۰ مایل ۸ تا ۱۵. مترو ۵ تا ۲۵ وابسته به نوع راه

7. خدمات پزشکی و درمان : بیمه دانشگاه برای مجرد یا خانواده (در دانشگاه ما راتگرز فرقی نمی کند) ۱.۵ درصد حقوق دریافتی (حدود ماهی ۲۵ تا ۳۰ دلار). با این بیمه هر بار به هر نوع بیمارستان یا پزشک مراجعه شود فقط ۱۵ دلار توسط بیمار پرداخت میشود هر چند که خدمات زیادی دریافت کند. 50 دلار برای بستری شدن اورژانسی باید پرداخت کرد.

8. مراقبت از بچه:  برای پوشک و شیر خشک به علاوه چکاپ مرتب ماهانه حدود ۸۰ تا ۱۵دلار. در اصل موضوعات مختلفی دارد.


شرایط پذیرش

پذیرش مقطع کارشناسی:

برای پذیرش باید مدرک دیپلم 12 ساله و در صورت تحصیل در رشته های فنی دیپلم 11 ساله داشته باشید.

دو نوع پذیرش در مقطع کارشناسی وجود دارد:

پذیرش پیوسته تقریبا 4 سال طول می کشد تا تمام شود. در دوره های ناپیوسته ابتدا فرد با 2 سال تحصیل مدرک فوق دیپلم می گیرد و بعد دوره ی کارشناسی را که 2 سال طول می کشد می گذراند و مدرک لیسانس خود را با تحصیل در آمریکا دریافت می کند. برای پذیرش در هر نوع پذیرش داوطلب باید مدرک تافل داشته باشد. برای پذیرش در مقطع کارشناسی باید حداقل 17 سال سن داشت.

usa

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

برای پذیرش شدن در دانشگاه های انگلیسی زبان و تحصیل در آمریکا دو مهلت در سال دارید یکی در ترم ژانویه و یکی در ترم سپتامبر. در ترم های سپتامبر اکثر دانشگاه هارشته های زیادی را ارائه می کنند. مراحل پذیرش معمولا بین 3 تا 4 ماه به طول می انجامد. باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته را داشته باشید. به طور کلی معدل خاصی برای پذیرش در کارشناسی ارشد وجود ندارد و نسبت به دانشگاه فرق می کند اما بر اساس تجربه معدل نباید کمتر از 14 باشد.

پذیرش در مقطع دکترا:

برای اقدام به پذیرش در مقطع دکترا و تحصیل در آمریکا به بازه زمانی خاصی نیاز ندارید و هر زمان از سال می توانید اقدام نمایید. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات لازم است. باید از قبل سابقه تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشید و مدرک زبان تافل را نیز به همراه داشته باشید. بیشتر دانشگاه ها در مقطع دکترا از شما مدارک GMAT و یا GRE را درخواست می کنند.

باید در پر کردن فرمها بسیار دقت کنید زیرا این موضوع در پذیرش دانشگاه های آمریکا بسیار مهم است.


مدارک لازم جهت پذیرش:

برای تحصیل در آمریکا در همه ی مقطع ها، امتحان های بین المللی مانند آیلتس یا تافل و گاها برای کالج ها و در مقطع لیسانس، امتحان SAT و ACT ضروری است. که میتوان برای آنها ثبت نام آنلاین از طریق اینترنت را انجام داد. به علاوه موسسه اپلای من نیز برای کمک به سرعت یافتن روند امتحان، اقدام به ثبت نام افراد میکند.

مدارک مقطع لیسانس:


1. مدرک دیپلم و ریز نمرات تمامی سال های دبیرستان
2. امتحان SAT و ACT و یا (TOEFL, iBT: 80; CBT: 220; PBT: 550) یا IELTS ۶
3. فرم های تقاضای ثبت نام دانشگاه مورد نظر


مدارک مقطع فوق لیسانس :


1.دانشنامه مقطع کارشناسی همراه با ریز نمرات2. گذرنامه
3. مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز شامل IELTS یا TOEFL یا GRE یا GMAT
4. دو توصیه نامه استاد
5. رزومه به زبان انگلیسی
6. انگیزه نامه تحصیلی


مدارک مقطع دکتری

1. دانشنامه مقطع لیسانس و فوق لیسانس همراه با ریز نمرات
2. ویزا
3. مدرک زبان انگلیسی مثل (IELTS, TOEFL, GRE , GMAT)
4. حداقل دو توصیه نامه از اساتید قبلی (Letter of Recommendation)
5. رزومه و اطلاعاتی از سوابق تحصیلی
6. نامه انگیزشی (Letter of motivation / statement of purpose)
7. پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی و بررسی ( dissertation proposal)
8. خلاصه موضوع پایان نامه فوق لیسانس و شرحی از تحقیقات و مقالات علمی


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به آمریکا

کار در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا



نوشته شده توسط محمدسعید کریمی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

مهاجران

وبلاگ شخصی سعید کریمی

تحصیل در آمریکا

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۲۳ ب.ظ

پنج نکته درباره ی تحصیل در آمریکا

پنج نکته درباره ی تحصیل در آمریکا

1. آمریکا اولین و بزرگترین منطقه برای مهاجرت تحصیلی از سراسر دنیاست و در حال حاضر 800،000 دانشجو خارجی در حال تحصیل در آمریکا هستند.

2. آمریکا از نظر وسعت و جمعیت سومین رتبه در دنیا را دارد.

3. این کشور دارای قدرتمندترین اقتصاد دنیاست و از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته است.

4. با کیفیت ترین مراکز آموزشی دنیا در آمریکا قرار دارد.

5. گزینه های تحصیلی و شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد.


سیستم آموزشی

ساختار

سیستم آموزش و تحصیل در آمریکا سه بخش است، دبستان از سن ( 5 تا 12 سالگی) متوسطه (12 تا 18 سالگی) دوره ی سوم و بالاتر از متوسطه ( بالاتر از 18 سالگی). تحصیل تا سن 16 سالگی اجباری است و همه ی دانش آموزان باید تحصیل کنند. 99 درصد از جمعیت آمریکا با سواد و تحصیل کرده هستند. 85 درصد دارای مدرک دیپلم هستند و 27 درصد از آنها تحصیلاتی عالی و دانشگاهی دارند. در سال 2009 حدود 77 میلیون دانش آموز و دانشجو در این کشور ثبت نام کرده بودند.

کنترل محلی

در بسیاری از کشورها وزارت آموزش و پرورش مسئولیت کنترل آموزش، منابع درسی و سیستم آموزشی هستند اما تحصیل در آمریکا هر ایالت و منطقه خودش مسئولیت منابع درسی، سیاست مالی دانشگاه و مدارس را بر عهده دارد و سیستم یک ایالت با ایالت دیگر متفاوت است. آژانس های اعتبار سنج مسئولیت نظارت بر موسسات آموزشی خصوصی را بر عهده دارند. اعتبار سنجی به دو نوع است. این آژانس ها اعتبار و ارزش علمی تمام موسسات را در منطقه ایالت و کشوری را مشخص می نمایند. رشته های بازرگانی،آموزش، داروسازی و مهندسی نهادهای مخصوص خود را دارند. بیشتر موسسات آموزشی دبیرستان و دانشگاهی بر عهده نهادهای خصوصی است.

تحصیل در دبیرستان آمریکایی

دانش آموزانی که در سال های سوم و یا چهارم دوره ی دبیرستان قرار دارند و کسانی که نمره دیپلم آنها پایین تر از حد نصاب برای پذیرش دانشگاه است می توانند در دبیرستان های آمریکایی مشغول تحصیل شوند. مدت زمان تحصیل در آمریکا در دبیرستان بستگی به سوابق تحصیلی دارد و تقریبا حدود 1 الی 2 سال می باشند.

تحصیل در دوره های زبان

اگر قصد دارید در موسسات و کالج هایی دوره ی زبان آموزی خود را ادامه دهید باید در یکی از آنها پذیرش شوید. مدت یادگیری زبان انگلیسی بستگی به اطلاعات قبلی فرد دارد و از 6 ماه تا یک سال طول می کشد. تحصیل در آمریکا را با اپلای من تجربه کنید.

تحصیل در مقطع لیسانس

اگر قصد تحصیل در آمریکا در این مقطع را دارید باید معدل بالایی داشته باشید و نمره مدرک آیلتس شما 6 باشد. پذیرش در این مقطع به سوابق تحصیلی شما بسیار بستگی دارد. پذیرش در این مقطع در تمام رشته های تحصیلی و دانشگاه ها صورت می گیرد. اگر نمره زبان شما کمتر از حد کافی باشد باید قبل از آغاز رشته تحصیلی در دوره ی زبان شرکت نمایید.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا

سالانه حدود 500 هزار دانشجو در مقطع فوق لیسانس در رشته های تحصیلی هنرهای زیبا، حقوق، علوم اجتماعی و آموزش و پرورش پذیرفته شده و حدود 1 الی 3 سال تحصیل می کنند. معمولا 6 یا 8 واحد تخصصی گذرانده می شود و در پایان پروژه تحقیقاتی و پایان نامه ارائه می شود. کسانی که متقاضی پذیرش تحصیل در آمریکا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا هستند باید دارای معدل بالای 14 و مدرک آیلتس با نمره 6 باشند و برای برخی رشته ها مدارک GREو GMAT ارائه دهند. پرونده های این مقاطع هر ساله از ماه جولای بررسی و پذیرفته می شوند. در مقطع دکترا تمرکز بیشتر بر روی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است و حدود 3 تا 5 سال طول می کشد. به همین دلیل هر چه سابقه تحقیقاتی، معدل و رزومه دانشجو پر بارتر باشد شانس پذیرفته شدن بیشتر و همچنین راحت تر می توان از بورس تحصیلی برخوردار شد.

سیستم نمره دهی و واحد های درسی

سیستم نمره در تحصیل در آمریکا به صورت ترکیبی از درصد و حروف است که به آن GPA می گویند:

  100 – 90% = A
 89 – 80% = B
 79 – 70% = C
 69 – 65% = D
 64 – 0% = F


بررسی انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا


ویزای f-1 (غیر مهاجرتی) تحصیل در آمریکا

بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه های آمریکا باید ویزای f-1 یعنی ویزای غیر مهاجرتی و تحصیلی را بگیرید. برای گرفتن این ویزا باید فرمی پر کنید و بعد از پرداخت هزینه ها به مصاحبه ای دعوت می شوید و بعد از این مراحل فایلی توسط یک سازمان به شما ارسال می شود که برای گرفتن ویزای تحصیل در آمریکا لازم است.

usa

با ویزای f-1 شما می توانید در سال اول تحصیل 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کنید البته فقط در محدوده دانشگاه و نه خارج از آن. بعد از سال اول اگر از طرف دانشگاه اجازه داشته باشید می توانید در خارج از محدوده دانشگاه کار کنید.

این نوع کار برای افرادی است که دوره ی کارآموزی دارند. دانشجویان دارنده ویزای f-1 حدود 12 ماه دوره ی آموزش عملی اختیاری هستند. اگر در رشته های علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضی تحصیل کنید می توانید دوره آموزشی 29 ماه را داشته باشید. وقتی شخصی دارای ویزای f-1 باشد و با همسر و فرزندان خود مهاجرت کند ویزای همسر و فرزند او f-2 خواهد بود. اگر همسر فردی که دارای مهاجرت تحصیلی می باشد قصد ادامه تحصیل داشته باشد باید ویزای خود را به f-1 تغییر دهد اما برای تحصیل فرزندان او در مدارس همان ویزای f-2 کافی خواهد بود.


ویزای j-1 تحصیل در آمریکا

کسانی که از طرف کشور مبدا خود از لحاظ مالی تامین شده اند و برای تبادلات فرهنگی به آمریکا مهاجرت می کنند نیاز به ویزای تحصیل در آمریکا j-1 دارند. کسانی که دارای ویزای j-1 هستند حدود 18 ماه آموزش دانشگاهی دارند و اگر دارای رساله ی دکترا باشند این مدت به 3 سال می رسد. همسر و فرزند این فرد دارای ویزای j-2 هستند و با این ویزا می توانند در مدارس و دانشگاه های آمریکا تحصیل نمایند. اگر فرد بعد از یک سال نیاز به کار کردن و درآمد بیشتری داشت دانشگاه اجازه کار کردن در خارج از محیط دانشگاه را به او می دهد.


ویزای M-1 تحصیل در آمریکا

اگر شما در دوره ی کاری ثبت نام کرده باشید ویزای M-1 به شما تعلق می گیرد. با این ویزا تحصیل در آمریکا شما به هیچ وجه اجازه کار کردن ندارید. به همسر و فرزند شما ویزای M-2 تعلق می گیرد و اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید درخواست تغییر ویزای تحصیل در آمریکا دهند.


شرایط و هزینه های زندگی آمریکا

نسبت به محل و شرایط زندگی هزینه ها متفاوت هستند اما به طور کلی مانند بسیاری از کشورهای مرفه دیگر است. کالاهای اساسی مثل غذا و لوازم زندگی به طور یکسان برای همه موجود است. کیفیت اقلام مصرفی متفاوت هستند و اغلب برندهای خاص و بسیار خوب در اختیار اقشار مرفه جامعه هستند. با وجود پیشرفته بودن و داشتن اقتصاد برتر فاصله ی طبقاتی فقیر و مرفه بسیار زیاد است. از لحاظ امنیت در بیشتر مناطق آمریکا امنیت برقرار است. در مناطق فقیر و حومه شهرها نرخ جرم و جنایت بیشتر است.هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است و بیشترین هزینه زندگی مربوط به مسئله مسکن می باشد. تحصیل در آمریکا را با ما تجربه کنید.

usa

زندگی و کار

هزینه های زندگی و تحصیل: هزینه زندگی سالانه حدود 12000 دلار در آمریکا است. این مبلغ با وجود همسر حدود 5000 دلار و با وجود فرزند 4000 دلار افزایش پیدا می کند. بیمه درمانی یکی از مهم ترین مسائل در آمریکاست و سالانه حدود 3500 تا 4000 دلار صرف انجام آن می شود. اپلای من راهی مطمئن برای تحصیل در آمریکا است.

مسکن

وقتی برای اولین بار و به قصد مهاجرت تحصیلی سفر کرده اید بهتر است دنبال اجاره خانه نگردید و در خوابگاه یا مسافرخانه های ارزان اقامت کنید. اصلا از طریق اینترنتی و از ایران اقدام به اجاره خانه نکنید. هزینه اجاره یک سوئیت 40 متری حدود 500 تا 600 دلار در ماه است که نسبت به شرایط کمتر و یا بیشتر می شود. شرایطی مثل داشتن مبل یا نه، نزدیک بودن به ایستگاه مترو و غیره..... برای داشتن یک ارتباط زبانی انگلیسی و تقسیم شدن اجاره خانه می توانید با کسی هم خانه شوید. تحصیل در آمریکا راهی عالی برای مهاجرت.


بیمه دانشجویی و تحصیل در آمریکا :

بیمه دانشجویی برای همه مهاجران لازم است زیرا هزینه های درمان در ایالات متحده آمریکا بسیار زیاد است. معمولا خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی عادی شامل بیمه نمی شوند. بنا بر قوانین و شرایط بسته شدن بیمه بین دانشگاه و شرکت بیمه می تواند بیماری هایی که از قبل وجود داشته تحت پوشش قرار گرفته یا نگرفته باشد.

اگر از قبل دچار بیماری بوده اید بهتر است قبل از مهاجرت با مشاور مهاجرتی مشورت کنید تا بدانید چگونه می توانید بیمه ی مداومی برای خود و یا اعضای خانواده خود داشته باشید. فکر نکنید با داشتن بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد، ویزیت پزشک و نسخه های دارو را باید خودتان پرداخت کنید البته درصد بیشتری را هم بیمه تحت پوشش قرار می دهد. حدود 100 الی 500 دلار باید برای هزینه ی بیمه خود پرداخت نمایید. دانشگاه فقط بیمه اولیه را برای دانشجویان فراهم می کند و در صورتی که به دنبال بیمه های تکمیلی هستید باید با مشاوران و شرکت های بیمه ای مشورت نمایید.تحصیل در آمریکا را با ما تجربه کنید.


کار در زمان تحصیل

کار در داخل دانشگاه:

اگر دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشید می توانید بدون نیاز به گرفتن اجازه به عنوان دستیار یا محقق کار کنید.

کار در خارج از دانشگاه:

اگر می خواهید در خارج از دانشگاه کار کنید باید شرایط لازم را داشته باشید. اول از همه باید یک دانشجوی تمام وقت باشی و دوما باید دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید دارای این طرح باشد.

usa

اگر دارای اجازه کار در خارج از دانشگاه باشید می توانید هفته ای 20 ساعت خارج از محیط دانشگاه کار کرده و درآمد داشته باشید. برای گرفتن این اجازه باید به اداره مهاجرت در آمریکا مراجعه کرده و فرم های مخصوصی را پر کنید. برای تحصیل در آمریکا با ما همراه باشید.

کار پس از پایان تحصیل در آمریکا :

اگر دارای حرفه و تخصص خاصی باشید و توسط یک شرکت یا کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شده باشید می توانید درخواست ویزای H-1 کنید. شرایط لازم برای گرفتن این ویزا داشتن حداقل مدرک لیسانس برای مهاجر و داشتن شرایط منطبق بر اداره مهاجرت برای کارفرما است. حدود یک سال برای صادر شدن این ویزا طول می کشد. اگر همسر و فرزند زیر 21 سال داشته باشید می توانند به عنوان همراه وارد آمریکا شوند اما حق کار کردن ندارند. تحصیل در آمریکا شرایطی عالی برای ساختن زندگی موفقیت آمیز است.


هزینه تحصیل در آمریکا

سالانه حدود 15000 تا 30000 هزینه تحصیل در آمریکا تخمین زده می شود.

کمک هزینه تحصیلی و وام:

در مقطع لیسانس کمک هزینه و وام تحصیلی زیاد نیست اما در مقاطع فوق لیسانس و دکترا بورس های بیشتری وجود دارد. وام را می توان به صورت بورسیه از دولت برای تحصیل در آمریکا و یا به شکل وام از خود موسسه خصوصی دریافت کرد. گاهی هم می توان برای داشتن کمک هزینه به عنوان دستیار آموزش در مقاطع فوق لیسانس و دکترا کار کرد. قبل از انتخاب دانشگاه شما باید دقت زیادی به شهریه، کمک هزینه دانشگاهی، بورس و کار در آن دانشگاه نمایید. در وب سایت هر دانشگاه می توانید اطلاعاتی درباره ی شهریه، هزینه بیمه و ثبت نام پیدا کنید.


 حرف های دانشجوی دکتری اقیانوس شناسی در ایالت نیوجرسی آمریکا درباره هزینه ها مالی:

من در یکی از گران ترین ایالت ها یعنی ایالت نیوجرسی زندگی و تحصیل در آمریکا می کنم. در زیر چند تا از هزینه ها را برای شما می نویسم. باید بدانید که فقط در شهرهای کالیفرنیا و واشنگتن می توانید قیمت های بیشتر از این را ببینید. در ضمن من متاهل هستم و یک فرزند دارم.


هزینه های اجباری تحصیل در آمریکا:


۱.مسکن و خانه: ۱ اتاق ۳۵۰ تا ۷۵۰، عموما ۵۰۰ تا ۶۰۰ (همه اعداد به دلار آمریکا). آپارتمان ۱ خوابه ۹۵۰ تا ۱۵۰۰، عموما ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ آپارتمان دو خوابه ۱۱۰۰ تا ۱۸۰۰، عموما ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ (توجه کنید در شهرهای دیگر امکان دارد حتی کمتر از نصف این مبالغ شود.با تحصیل در آمریکا آینده خود را تضمین کنید. این مبالغ شامل قبض ها و اینترنت، حدود میانگین هر ماه ۶۰ تا ۱۵۰، است.

۲. غذا: مجرد ۲۵۰ تا ۵۰۰، عموما ۳۰۰. متاهل (اگر خودتان غذا درست بپزید) ۱۰۰ تا ۲۵۰ برای هر نفر، عموما ۳۰۰ برای یک زوج

۳. ارتباطات و تلفن: ماهی ۴۰ تا ۱۲۰، بسته به سرویس استفاده شده


هزینه های متغیر:


1.اتومبیل : خرید یک خودرو معمولی ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ برای خودرو کهنه و ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نو (یک بار هزینه)، بنزین ۸۰ تا ۱۵۰ در ماه، تعویض روغن و فیلتر تقریبا هر ۳ ماه یک بار ۳۰ تا ۵۰، رجیستریشن هر سال حدود ۱۵۰، بیمه (اجباری) ماهی ۴۰ تا ۱۵۰ بسته به سابقه رانندگی و تخلف و …تحصیل در آمریکا گامی برای موفقیت.

2. پوشاک : مثل قیمت های لباس در ایران در شرایط عادی، در شرایط حراج فصلی تا یک سوم قیمت های ایران هم کاهش می یابد… (البته قیمت های ایران قبل از گران شدن ۱۳۸۹)برای تحصیل در آمریکا به اپلای من مراجعه نمایید.

3. لپ تاپ و کامپیوتر (حتما توصیه می شود از آمریکا تهیه کنید): حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ برای پی سی و ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ برای مک (برای مارک های معمولی)… وگرنه تا ۵۰۰۰ دلار هم هست!)

4.کتاب و نوشت افزار: کتاب را معمولا توسط کتابخانه، دانشکده، دوستان و اساتید میتوان خرید و مهیا کرد. اگر نه برای هر کتاب ۵۰ تا ۳۰۰ عموما متوسط ۱۰۰، با احتساب کتاب در سال حدود ماهی ۵۰. لوازم التحریر از ایران ارزان تر است. تحصیل در آمریکا با بهترین شرایط در اپلای من.

5. تفریحات و سرگرمی : رستوران ۸ تا ۲۵ (برای هر نفر)، سینما ۸ تا ۱۶، موزه ۵ تا ۲۰ (بعضی روزها و مکان ها رایگان)، تور کامل نیویورک سیتی حدود ۱۰۰ دلار

6. حمل و نقل عمومی : اتوبوس مسیر کوتاه ۲.۵ تا ۵ مسیر طولانی ولی نه بیشتر از ۱۰۰ مایل ۸ تا ۱۵. مترو ۵ تا ۲۵ وابسته به نوع راه

7. خدمات پزشکی و درمان : بیمه دانشگاه برای مجرد یا خانواده (در دانشگاه ما راتگرز فرقی نمی کند) ۱.۵ درصد حقوق دریافتی (حدود ماهی ۲۵ تا ۳۰ دلار). با این بیمه هر بار به هر نوع بیمارستان یا پزشک مراجعه شود فقط ۱۵ دلار توسط بیمار پرداخت میشود هر چند که خدمات زیادی دریافت کند. 50 دلار برای بستری شدن اورژانسی باید پرداخت کرد.

8. مراقبت از بچه:  برای پوشک و شیر خشک به علاوه چکاپ مرتب ماهانه حدود ۸۰ تا ۱۵دلار. در اصل موضوعات مختلفی دارد.


شرایط پذیرش

پذیرش مقطع کارشناسی:

برای پذیرش باید مدرک دیپلم 12 ساله و در صورت تحصیل در رشته های فنی دیپلم 11 ساله داشته باشید.

دو نوع پذیرش در مقطع کارشناسی وجود دارد:

  • 1. پذیرش به طور پیوسته
  • 2. پذیرش به طور ناپیوسته

پذیرش پیوسته تقریبا 4 سال طول می کشد تا تمام شود. در دوره های ناپیوسته ابتدا فرد با 2 سال تحصیل مدرک فوق دیپلم می گیرد و بعد دوره ی کارشناسی را که 2 سال طول می کشد می گذراند و مدرک لیسانس خود را با تحصیل در آمریکا دریافت می کند. برای پذیرش در هر نوع پذیرش داوطلب باید مدرک تافل داشته باشد. برای پذیرش در مقطع کارشناسی باید حداقل 17 سال سن داشت.

usa

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

برای پذیرش شدن در دانشگاه های انگلیسی زبان و تحصیل در آمریکا دو مهلت در سال دارید یکی در ترم ژانویه و یکی در ترم سپتامبر. در ترم های سپتامبر اکثر دانشگاه هارشته های زیادی را ارائه می کنند. مراحل پذیرش معمولا بین 3 تا 4 ماه به طول می انجامد. باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته را داشته باشید. به طور کلی معدل خاصی برای پذیرش در کارشناسی ارشد وجود ندارد و نسبت به دانشگاه فرق می کند اما بر اساس تجربه معدل نباید کمتر از 14 باشد.

پذیرش در مقطع دکترا:

برای اقدام به پذیرش در مقطع دکترا و تحصیل در آمریکا به بازه زمانی خاصی نیاز ندارید و هر زمان از سال می توانید اقدام نمایید. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات لازم است. باید از قبل سابقه تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشید و مدرک زبان تافل را نیز به همراه داشته باشید. بیشتر دانشگاه ها در مقطع دکترا از شما مدارک GMAT و یا GRE را درخواست می کنند.

باید در پر کردن فرمها بسیار دقت کنید زیرا این موضوع در پذیرش دانشگاه های آمریکا بسیار مهم است.


مدارک لازم جهت پذیرش:

برای تحصیل در آمریکا در همه ی مقطع ها، امتحان های بین المللی مانند آیلتس یا تافل و گاها برای کالج ها و در مقطع لیسانس، امتحان SAT و ACT ضروری است. که میتوان برای آنها ثبت نام آنلاین از طریق اینترنت را انجام داد. به علاوه موسسه اپلای من نیز برای کمک به سرعت یافتن روند امتحان، اقدام به ثبت نام افراد میکند.

مدارک مقطع لیسانس:


1. مدرک دیپلم و ریز نمرات تمامی سال های دبیرستان
2. امتحان SAT و ACT و یا (TOEFL, iBT: 80; CBT: 220; PBT: 550) یا IELTS ۶
3. فرم های تقاضای ثبت نام دانشگاه مورد نظر


مدارک مقطع فوق لیسانس :


1.دانشنامه مقطع کارشناسی همراه با ریز نمرات2. گذرنامه
3. مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز شامل IELTS یا TOEFL یا GRE یا GMAT
4. دو توصیه نامه استاد
5. رزومه به زبان انگلیسی
6. انگیزه نامه تحصیلی


مدارک مقطع دکتری

1. دانشنامه مقطع لیسانس و فوق لیسانس همراه با ریز نمرات
2. ویزا
3. مدرک زبان انگلیسی مثل (IELTS, TOEFL, GRE , GMAT)
4. حداقل دو توصیه نامه از اساتید قبلی (Letter of Recommendation)
5. رزومه و اطلاعاتی از سوابق تحصیلی
6. نامه انگیزشی (Letter of motivation / statement of purpose)
7. پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی و بررسی ( dissertation proposal)
8. خلاصه موضوع پایان نامه فوق لیسانس و شرحی از تحقیقات و مقالات علمی


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به آمریکا

کار در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۸
محمدسعید کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی